Nejprodávanější značka Škoda Auto zaznamenala loni pokles registrací o 13 procent na 74 786 vozů, druhý je Volkswagen s poklesem o 19,7 procenta na 16 767 prodaných aut a třetí je značka Hyundai, která prodala 16 030 vozů, tedy o 17 procent meziročně méně.
Na čtvrté místo postoupila Toyota s 10 023 vozy a pátá je Dacia s 9751 auty. Následují Peugeot, Kia, Renault a Mercedes-Benz, top 10 nejprodávanějších značek uzavírá Ford.
Celkem 74 procent osobních vozů nakoupily firmy. Podíl vozů na benzín přesáhl 64 procent, naftové vozy měly 30 procent. Registrace elektromobilů stouply o 331 procent na 3262 aut, SDA totiž konečně započítává do kategorie elektromobilů také značku Tesla. Nejprodávanější kategorií byly SUV s podílem 35 procent a nižší střední třída s 18 procenty.
Propad mezi užitkovými auty a zájem o motorky
Prodej lehkých užitkových vozů klesl o 16,1 procenta na 17 141 dodávek. Nejvíce vozů, a to celkem 2694 aut, prodal Peugeot. Bylo to jen o necelé procento méně než v roce 2019. Druhému Volkswagenu prodej klesl o čtvrtinu na 2237 aut a třetí Fiat zaznamenal pokles o 18 procent na 2120 vozů.
Vloni si dobře vedla kategorie jedné stopy. Celkově registrace nových motocyklů vzrostly o 14,8 procenta na 21 518 strojů. V prosinci stouply meziročně o 256 procent. První je značka Honda s 3788 nově registrovanými motocykly, následují Yamaha se 1841 stroji a CF Moto se 1652 motocykly.
Na nejprodávanější modely osobních aut se podívejte do galerie.