Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
1. Toyota
Nejcennější automobilkou světa je Toyota, jejíž hodnota meziročně stoupla o pět procent na 29,987 miliardy dolarů (asi 663,9 miliardy korun). To stačí v celkovém žebříčku na 36. místo celkově. Pro srovnání, hodnota vítězného Googlu je 302,063 miliardy dolarů. K silné pozici Toyotě pomohla například obliba sedanu Camry v USA, nebo dominantní postavení na trhu s hybridními automobily. Více se o této problematice můžete dozvědět zde.