Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
2. Mercedes-Benz
V elitní desítce nejhodnotnějších automobilek nechybí ani třetí německý prémiový výrobce - Mercedes-Benz. Ten je ceněný na 25,684 miliardy dolarů (asi 568,6 miliardy korun) a to je o devět procent lepší číslo než loni. V celkovém žebříčku je trojcípá hvězda na 46. pozici. Německému výrobci se povedlo zaujmout mladé zákazníky, čemuž má dále pomoci také nová generace třídy A s řadou digitálních služeb.