Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
5. Honda
Na pátém místě je další japonská automobilka - Honda, která se navíc propracovala i do stovky (na 97. místo) nejcennějších značek světa. Její hodnota stoupla meziročně o 4 procenta na 12,695 miliardy dolarů. Na českou měnu je to asi 281 miliard korun. Honda má silnou pozici nejen na domácím trhu, ale také v USA, kde navíc nedávno uvedla novou generaci sedanu Accord. Do Evropy se v letošním roce chystá nástupce SUV CR-V, poprvé také s hybridním pohonem.