Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
3. BMW
Výrazný odstup hodnoty má od čtvrtého Fordu třetí BMW. Žebříček BrandZ hodnotu bavorského výrobce vyčíslil na 25,624 miliardy dolarů (meziročně o čtyři procenta více), což je asi 567,3 miliardy korun. Celkově se značka s modrobílou vrtulí umístila na 47. místě. Podobně jako u dalších konkurentů pomohly prodeje v Číně, naproti tomu popularita BMW ve Spojených státech o něco poklesla.