Jan Matoušek
4. 6. 2018 11:42
Společnost Kantar Millward Brown i letos vydala žebříček nejcennějších značek světa BrandZ. Těm vládne Google, který porazil Apple a Amazon. A zatímco v první dvacítce není ani jedna automobilka, v první stovce je výrobců dvoustopých vozidel hned pětice. V následující grafice se podívejte nejen na ni, ale i dalších pět nejhodnotnějších automobilek světa. Žebříček skrývá několik překvapení, samotné první místo by ale mohl očekávat leckdo.
4. Ford
Na čtvrtém místě mezi automobilkami, a 96. místě celkově, je Ford. Modrý ovál jako jediný z desítky nejcennějších značek snížil svou hodnotu, a to o dvě procenta na 12,742 miliardy dolarů (asi 282,1 miliardy korun). Přispěl k tomu zpomalený růst prodejů v Číně, hlavním tahounem modrého oválu zůstává řada pickupů série F. Široká je celosvětově nabídka SUV.