Jan Matoušek
5. 7. 2023 6:32
Dvě automobilové kategorie v posledních letech výrazně ztrácejí na popularitě. Velkoprostorové vozy postupně nahrazují SUV, případně osobní dodávky, miniauta většinou končí bez náhrady, protože se je i kvůli nižším maržím nevyplatí vyrábět. Zůstalo už jen pár posledních mohykánů, mezi nimi i výrazně omlazená Kia Picanto. Komu bude v Česku konkurovat?
Hyundai i10 - od 279 990 Kč
Podobně jako Picanto i Hyundai i10 letos prošel modernizací, ačkoliv mnohem méně výraznou, která spíše než cokoliv jiného vyhladila vrásky pětidveřového hatchbacku. Ten je s Kiou technicky příbuzný, na rozdíl od ní se ale bude stále nabízet i s přeplňovaným litrovým tříválcem o výkonu 74 kilowattů. Samozřejmostí jsou atmosférické jednotky s objemem 1,0 nebo 1,2 litru a výkonem 49, respektive 62 kilowattů.
Nabídka i10 je v Česku poměrně výrazně rozvětvená a zahrnuje celkem šest různých výbav včetně sportovně laděného provedení N Line. Ceny startují na 279 990 korunác, nicméně jde o naprosté holátko bez klimatizace i rádia, byť s několika jízdními asistenty. Klimatizace je součástí až druhého stupně výbavy za nejméně 299 990 korun, verze s rádiem stojí nejméně 329 990 korun.