Omlazená Kia Picanto
První Picanto představila Kia už v roce 2004, to nejnovější ale od něj nemůže být více vzdálené. Ačkoliv by tomu vnější design napovídal, nejde o úplně novou generaci, ale výrazný facelift třetího vydání korejského miniauta. Jak jsme se však dozvěděli ve Frankfurtu nad Mohanem, kde Kia auto vybraným novinářům před časem ukázala, jen málo karosářských dílů zůstalo stejných. Třeba přední část je kompletně nová: má jiné blatníky, kapotu, volitelná diodová světla nebo masku. Světelný pruh vpředu bude výsadou vrcholného modelu GT-Line, vzadu se objeví i v nižších verzích. Zcela patrná je pak hlavně vpředu inspirace elektrickým SUV EV9.
Interiér se proměnil výrazně méně, ačkoliv poprvé budou v Picantu také plně digitální budíky. Středové konzoli dále dominuje osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému, který by měl být nově standardem všech verzí. Klasické rádio tedy nejspíše v Picantu definitivně končí. Dále došlo k úpravě barevných schémat, Kia se také chlubí kufrem o objemu 255 litrů, což je u 3,6 metru dlouhého auta nadprůměrná hodnota.
Během modernizace se však jen nepřidávalo, ale také škrtalo. V nabídce tak končí přeplňovaný litrový tříválec T-GDI s výkonem 74 kilowattů i pseudoterénní verze X-Line. "Mezi zákazníky o ně nebyl zájem," dozvídáme se od lidí z automobilky. Volit tak bude možné už jen z atmosférických motorů o objemu 1,0 nebo 1,2 litru. Jejich přesná data zatím automobilka nezveřejnila, dá se však očekávat, že od výkonu 49, respektive 62 kilowattů ve stávající verzi se odlišovat moc nebudou. Vedle ručního řazení s pěti stupni bude i nadále k dispozici automatizovaný pětistupňový manuál.
Na českém trhu se auto objeví před koncem letošního roku, ceny zatím dovozce nezveřejnil. Vzhledem k upravenému designu nebo lepší technické výbavě ale lze očekávat, že oproti stávající startovací sumě 299 980 korun bude omlazené Picanto o nějakou tu tisícovku dražší.