Ještě před pár lety níkdo netušil, že automobilky pro motoristy, kteří se pohybují převážně v městském a příměstském prostředí, připraví automobily jako je Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax, Peugeot 2008 a podobné. Nyní jejich řady rozšířuje Renault Captur.
V Česku bude tento vůz k mání od 299 900 Kč. Tuto verzi pohání základní benzinový tříválcový turbomotor a nejnižší výbava Authentique zahrnuje šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu a zrcátka. Pokud zákazník připlatí třicet tisíc, což je cena za druhý stupeň výbavy, získá klimatizaci, rádio, mlhovky, bezklíčkové odemykání a startování a několik dalších prvků.
Renault Captur technicky vychází z nového clia verze hatchback. Oproti němu je však o šest centimetrů delší a o 12 centimetrů vyšší. Nad vozovkou je jeho (nezatížený) podvozek ve výšce dvacet centimetrů. To dovoluje přejíždět i vyšší obrubníky a hlubší výmoly bez rizika poškození nízko umístěných dílů. Pohon všech kol se ale dodávat nebude, takže vjíždět na zablácené či hlubokým sněhem pokryté cesty se nedoporučuje.
Výhled z vozu by měl být poměrně dobrý, díky tomu, že se zde sedí o deset centimetrů výše, než v cliu.
Kufr má objem v rozmezí 377 - 455 litrů, to podle toho, v jaké poloze se nacházejí zadní sedadla. Lze je totiž podélně posouvat v rozmezí šestnácti centimetrů.
Pod kapotou capturu může být kromě zmíněného tříválce také benzinový čtyřválec 1,2 (s výkonem 120 koní) nebo dieselová patnáctistovka (90 koní).
Renault se chlubí velkým množstvím individualizačních prvků, mezi které patří odlišné lakování střechy či sloupků karosérie, barevně lze oživit také interiér.
Mezi chytrá řešení ve voze patří obří výsuvná zásuvka před spolujezdcem o objemu jedenácti litrů a také snímatelná přední část potahů sedaček. Ty lze v případě potřeby vyprat, nebo vyměnit za jiná v barvě, která se více hodí k oblečení posádky.
Na Captur se vztahuje pětiletá záruka, pokud před jejím uplynutím auto nenajede více než sto tisíc kilometrů.