Dá se bez střechy jezdit celý rok? Přesně to slibuje naftový Mercedes-Benz E cabrio

Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
17. 11. 2018 7:53
Jsou auta, která boří mýty. A patří k nim i testovaný Mercedes-Benz třídy E kabriolet. Otevřený vůz, ve kterém se dá pohodlně cestovat ve čtyřech po celý rok, navíc s nízkou spotřebou, pohání ho totiž naftový motor.

S plátěnou střechou by se od něj mělo čekat, že bude brázdit městské bulváry od března do října a zimu přečká v teple garáže. Jenže podle zkušeností automobilky Mercedes-Benz je dost lidí, kteří by chtěli se svým otevřeným autem jezdit po celý rok.

A tak se otevřená třída E nabízí s dieselem pod kapotou, přísným automobilovým fajnšmekrům navzdory. Podle nich totiž nafta do kabria nepatří… A přesto jde o velmi prodávanou verzi, navíc s pohonem všech kol 4Matic.

Dieselový čtyřválec verze E220d funguje bezproblémově. Je poměrně kultivovaný a dieselovým klapotem vůbec neruší. V nabídce jsou i silnější naftové modely 300d a 400d, avšak i základní varianta funguje obstojně. Asfalt netrhá, ale výkony 143 kW stačí na maximální rychlost 234 km/h a zrychlení 7,9 sekund.

Všechny motory v otevřeném "éčku" se pojí výhradně s devítistupňovým automatem. Občas to působí, že stupňů je na nejslabší diesel až moc, ale řadí hladce a přesně. Charakter jízdních vlastností je prakticky stejný jako u kupé, v zatáčkách je ale cítit větší měkkost. Na pohodlné cestování a kochání se krajinou je ideální.

Poprvé je možné volit otevřené "éčko" s pohonem všech kol, i když ne ve všech verzích. Pro základní diesel ale k dispozici je. Příplatek vyjde zhruba na 70 tisíc korun, kdo to s celoroční jízdou myslí vážně, možná by o 4Maticu měl uvažovat. I když vzhledem k tomu, jaké jsou v Česku v posledních letech zimy, to není nezbytnost.

Pokud někdo touží po kabrioletu proto, aby si užíval i charakteristického zvukového projevu benzinových motorů a jízdních vlastností zadokolek, tak tato verze není pro něj.

Jenže trh ukazuje, že se najde i dost zákazníků, kteří chtějí něco úplně jiného. Komfortní a pohodlné univerzální auto s bonusem v podobě stahovací střechy, ve kterém si posádka může užívat sluneční paprsky a vítr ve vlasech.

Zpracování kabiny je špičkové, kupé a kabrio mají krásné výdechy klimatizace, které připomínají letecké turbíny.
Zpracování kabiny je špičkové, kupé a kabrio mají krásné výdechy klimatizace, které připomínají letecké turbíny. | Foto: Eva Srpová

Střecha je navíc špičkově utlumená a dokáže zabránit prostupování hluku zvenčí i nad hranici dálničních rychlostí. Na palubě je klid, jako byste seděli v kupé. Ovládání střechy je funkční do rychlosti 50 km/h, a co potěší asi nejvíc, s nataženou střechou se do kufru vejde slušných 385 litrů zavazadel. Se složenou střechou je to o 75 litrů méně.

A navíc se sem dají snadno naložit lyže, takže výlet s kabriem na hory dává smysl. I proto, že dlouhé dálniční přesuny jsou s touto motorizací potěšující i s ohledem na spotřebu, která se v průměru pohybuje okolo šesti litrů na 100 ujetých kilometrů.

V porovnání s předchozí generací je otevřené "éčko" i výrazně prostornější. Čtyři místa tu nejsou jen tak pro parádu, skutečně se dá relativně pohodlně cestovat i s plně obsazeným vozem. Nový E kabriolet totiž vychází z uzavřeného "éčka", předchozí generace byla spíše derivátem menší třídy C.

Mercedes-Benz E 220d 4Matic

Motor: naftový 4válec, 1950 cm3, turbo
Výkon: 143 kW (193 k)/3800 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm
Rychlost: 234 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Spotřeba: 5,1 l/100 km
Hmotnost: 1950 kg
Objem kufru: 385 - 310 l
Cena od: 1 546 380 Kč

Mercedes jde ještě o kus dál. Aby "éčko" bylo skutečně univerzální, nabízí v příplatkovém seznamu položku, kterou lze jen doporučit - systém Airscarf. Jde o výdechy klimatizačního okruhu integrované do opěrek sedadel. Teplý vzduch pak směřuje na týl řidiče i spolujezdce a účinně bojuje proti nepříjemnému proudění chladného vzduchu s otevřenou střechou.

Spolu s aerodynamickým větrolamem na vrcholu čelního skla, který zamezuje foukání při stažené střeše se E kabriolet proměnil v auto bez kompromisů, které lze skutečně používat po celý rok, i kdyby venku mrzlo.

Okolí se možná bude divit, jak je možné, že posádka otevřeného Mercedesu nemá modré uši a nudli u nosu, i když bude v kalendáři prosinec. Jednoduše proto, že jede v jednom z nejuniverzálnějších kabrioletů na trhu. Jejich přehled naleznete zde.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 31 minutami

Čeljabinsk v KHL prohrál v Novosibirsku, české góly mu nestačily

Góly českých útočníků Tomáše Hyky a Lukáše Sedláka neodvrátily v KHL porážku hokejistů Čeljabinsku. Traktor prohrál na ledě Novosibirsku 2:5, Hyka si vedle gólu připsal také asistenci u Sedlákovy branky.

Účastník nedělního Utkání hvězd Sedlák dal už 18 gólů a patří k nejlepším ligovým střelcům. Hyka se v ročníku trefil počtrnácté. Hosté díky českým hráčům smazali v druhé třetině dvoubrankové manko, ale Sibir si šesté vítězství v řadě vzít nenechal.

Brankář Kunlunu Šimon Hrubec zastavil 43 střel a pomohl čínskému celku k domácí výhře 4:2 nad Chabarovskem. Jako první ho překonal Hynek Zohorna, podruhé český gólman kapituloval až v závěrečné minutě při hře tří proti šesti. Na vítěznou branku Kunlunu přihrál obránce Andrej Šustr.

Ani moskevskému Spartaku branka českého hokejisty k úspěchu nepomohla, v Minsku hosté podlehli 3:4. Robin Hanzl poslal Spartak 18 sekund po zahájení druhé třetiny do vedení 2:1, další tři góly ale dali domácí hráči, kteří dokázali skórovat i v oslabení.

KHL:

Kunlun Red Star - Chabarovsk 4:2 (Šustr 0+1 - H. Zohorna 1+0), Novosibirsk - Čeljabinsk 5:2 (za hosty Hyka 1+1, Sedlák 1+0),

Ufa - Vladivostok 2:0, Nižněkamsk - Jekatěrinburg 1:2 po sam. nájezdech, Nižnij Novgorod - Jaroslavl 3:1, CSKA Moskva - Petrohrad 3:2, Dynamo Moskva - Kazaň 0:2, Jokerit Helsinky - Barys Nur-Sultan 1:5, Viťaz Podolsk - Omsk 1:2 po sam. nájezdech, Dinamo Riga - HK Soči 1:2 v prodl.

Zdroj: ČTK
před 59 minutami

Házenkáři Norska mají na ME na dosah postup do semifinále

Házenkáři Norska vyhráli na mistrovství Evropy i šestý zápas. Vicemistři světa, kteří dosud na turnaji ani jednou nezaváhali, porazili ve čtvrtfinálové skupině v Malmö Island 31:28 a o účast v semifinále mohou přijít už jen teoreticky. Druhou postupovou pozici drží Slovinsko, které přehrálo Portugalsko 29:24.

Norsko může získat jistotu místa v semifinále už dnes, pokud Maďarsko ve zbývajícím večerním duelu neporazí Švédsko. Domácí tým je zatím ve čtvrtfinálové skupině bez bodu.

Norští svěřenci trenéra Christiana Bergeho, které čeká na závěr čtvrtfinálové skupiny ve středu duel se Slovinskem, vyhráli nad Islandem první poločas o sedm branek. Soupeř dokázal po přestávce rozdíl ve skóre jen snížit. Nejlepším střelcem zápasu byl opět Sander Sagosen, který dal devět gólů.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

V USA diagnostikovali první případ nového koronaviru, který se šíří z čínského města Wu-chan

U cestujícího z Číny byl v Seattlu na západě Spojených států diagnostikován nový typ koronaviru, šířící se z čínského města Wu-chan. Uvedla to v úterý s odvoláním na federální Středisko pro kontrolu a prevenci nemocí agentura Reuters. O prvním potvrzeném případu nákazy ve Spojených státech jako první informovala televize CNN.

Z Wu-chanu ve střední Číně se záhadný koronavirus, způsobující plicní onemocnění, rozšířil do dalších míst, včetně Pekingu a Šanghaje. Podle čínských úřadů se nakazilo více než 300 lidí a nejméně šest nákaze podlehlo. Kromě Číny se nákaza potvrdila také ve dvou případech v Thajsku a po jednom v Japonsku, Jižní Koreji a na Tchaj-wanu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy