Dá se bez střechy jezdit celý rok? Přesně to slibuje naftový Mercedes-Benz E cabrio

Jsou lidé, kteří by chtěli s kabrioletem jezdit celý rok, zima nezima. Pro ně je určená tato verze otevřeného "éčka".
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
17. 11. 2018 7:53
Jsou auta, která boří mýty. A patří k nim i testovaný Mercedes-Benz třídy E kabriolet. Otevřený vůz, ve kterém se dá pohodlně cestovat ve čtyřech po celý rok, navíc s nízkou spotřebou, pohání ho totiž naftový motor.

S plátěnou střechou by se od něj mělo čekat, že bude brázdit městské bulváry od března do října a zimu přečká v teple garáže. Jenže podle zkušeností automobilky Mercedes-Benz je dost lidí, kteří by chtěli se svým otevřeným autem jezdit po celý rok.

A tak se otevřená třída E nabízí s dieselem pod kapotou, přísným automobilovým fajnšmekrům navzdory. Podle nich totiž nafta do kabria nepatří… A přesto jde o velmi prodávanou verzi, navíc s pohonem všech kol 4Matic.

Dieselový čtyřválec verze E220d funguje bezproblémově. Je poměrně kultivovaný a dieselovým klapotem vůbec neruší. V nabídce jsou i silnější naftové modely 300d a 400d, avšak i základní varianta funguje obstojně. Asfalt netrhá, ale výkony 143 kW stačí na maximální rychlost 234 km/h a zrychlení 7,9 sekund.

Všechny motory v otevřeném "éčku" se pojí výhradně s devítistupňovým automatem. Občas to působí, že stupňů je na nejslabší diesel až moc, ale řadí hladce a přesně. Charakter jízdních vlastností je prakticky stejný jako u kupé, v zatáčkách je ale cítit větší měkkost. Na pohodlné cestování a kochání se krajinou je ideální.

Poprvé je možné volit otevřené "éčko" s pohonem všech kol, i když ne ve všech verzích. Pro základní diesel ale k dispozici je. Příplatek vyjde zhruba na 70 tisíc korun, kdo to s celoroční jízdou myslí vážně, možná by o 4Maticu měl uvažovat. I když vzhledem k tomu, jaké jsou v Česku v posledních letech zimy, to není nezbytnost.

Pokud někdo touží po kabrioletu proto, aby si užíval i charakteristického zvukového projevu benzinových motorů a jízdních vlastností zadokolek, tak tato verze není pro něj.

Jenže trh ukazuje, že se najde i dost zákazníků, kteří chtějí něco úplně jiného. Komfortní a pohodlné univerzální auto s bonusem v podobě stahovací střechy, ve kterém si posádka může užívat sluneční paprsky a vítr ve vlasech.

Zpracování kabiny je špičkové, kupé a kabrio mají krásné výdechy klimatizace, které připomínají letecké turbíny.
Zpracování kabiny je špičkové, kupé a kabrio mají krásné výdechy klimatizace, které připomínají letecké turbíny. | Foto: Eva Srpová

Střecha je navíc špičkově utlumená a dokáže zabránit prostupování hluku zvenčí i nad hranici dálničních rychlostí. Na palubě je klid, jako byste seděli v kupé. Ovládání střechy je funkční do rychlosti 50 km/h, a co potěší asi nejvíc, s nataženou střechou se do kufru vejde slušných 385 litrů zavazadel. Se složenou střechou je to o 75 litrů méně.

A navíc se sem dají snadno naložit lyže, takže výlet s kabriem na hory dává smysl. I proto, že dlouhé dálniční přesuny jsou s touto motorizací potěšující i s ohledem na spotřebu, která se v průměru pohybuje okolo šesti litrů na 100 ujetých kilometrů.

V porovnání s předchozí generací je otevřené "éčko" i výrazně prostornější. Čtyři místa tu nejsou jen tak pro parádu, skutečně se dá relativně pohodlně cestovat i s plně obsazeným vozem. Nový E kabriolet totiž vychází z uzavřeného "éčka", předchozí generace byla spíše derivátem menší třídy C.

Mercedes-Benz E 220d 4Matic

Motor: naftový 4válec, 1950 cm3, turbo
Výkon: 143 kW (193 k)/3800 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm
Rychlost: 234 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Spotřeba: 5,1 l/100 km
Hmotnost: 1950 kg
Objem kufru: 385 - 310 l
Cena od: 1 546 380 Kč

Mercedes jde ještě o kus dál. Aby "éčko" bylo skutečně univerzální, nabízí v příplatkovém seznamu položku, kterou lze jen doporučit - systém Airscarf. Jde o výdechy klimatizačního okruhu integrované do opěrek sedadel. Teplý vzduch pak směřuje na týl řidiče i spolujezdce a účinně bojuje proti nepříjemnému proudění chladného vzduchu s otevřenou střechou.

Spolu s aerodynamickým větrolamem na vrcholu čelního skla, který zamezuje foukání při stažené střeše se E kabriolet proměnil v auto bez kompromisů, které lze skutečně používat po celý rok, i kdyby venku mrzlo.

Okolí se možná bude divit, jak je možné, že posádka otevřeného Mercedesu nemá modré uši a nudli u nosu, i když bude v kalendáři prosinec. Jednoduše proto, že jede v jednom z nejuniverzálnějších kabrioletů na trhu. Jejich přehled naleznete zde.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Izraelská armáda znásobí údery na Pásmo Gazy, USA vyšlou na Blízký východ diplomata

Izraelský bezpečnostní kabinet rozhodl na večerním zasedání, že armáda znásobí údery na Pásmo Gazy. Zaměří se na symboly tamního vládního hnutí Hamás. Podle televize Kanál 12 se zřejmě armáda zaměří na symboly Hamásu, které Pásmu Gazy vládne. Jedním z těchto cílů by mohla být podle televize budova ministerstva financí.

Izrael tvrdí, že se zaměřuje hlavně na vůdce obou skupin, ve středu ohlásil, že zabil šest členů vedení Hamásu. Izraelská armáda podle svého vyjádření zabila celkem 30 radikálů bojujících proti Izraeli. Hamás ve večerní zprávě upřesňující počet obětí v Pásmu Gazy oznámil, že o život tam přišlo 65 lidí, mezi nimiž je 16 dětí a pět žen. Izrael má sedm mrtvých včetně vojáka a dvou dětí.

Spojené státy vyšlou na Blízký východ vysoce postaveného diplomata ve snaze utišit eskalující násilí mezi Izraelem a Palestinci. Podle médií to oznámil ministr zahraničí USA Antony Blinken, který zároveň označil za "trýznivé" záběry, jež v posledních dnech přichází z regionu. Americký ministr obrany Lloyd Austin podle vyjádření Pentagonu hovořil se svým izraelským protějškem a potvrdil mu, že USA Izrael nadále jednoznačně podporují.

"Obrázky, které k nám přes noc dorazily, jsou trýznivé. A ztráta jediného civilního života je tragédií. Požádal jsem zástupce náměstka ministra zahraničí Hadyho Amra, aby ihned odjel do regionu a setkal se s Izraelci a Palestinci (…) a jménem mým a prezidenta Joea Bidena na ně naléhal, aby zmírnili násilnosti," řekl Blinken.

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Raška podepsal nováčkovskou smlouvu se San Jose

Hokejový útočník Adam Raška podepsal v NHL tříletou nováčkovskou smlouvu se San Jose Sharks. Devatenáctiletý juniorský reprezentant, který startoval na posledních dvou světových šampionátech hráčů do 20 let, působil v závěru sezony v Rimouski Océanic v kanadské juniorské soutěži QMJHL.

San Jose draftovalo Rašku před rokem v 7. kole jako celkově 201. hráče. Odchovanec Kopřivnice hraje v zámoří od roku 2019. Na začátku této sezony odehrál dva zápasy za extraligový Třinec, dalších jedenáct utkání přidal v prvoligovém Frýdku-Místku.

Po juniorském MS se Raška vrátil do Kanady a stejně jako v minulém ročníku působil v Rimouski. V QMJHL odehrál včetně play off 30 zápasů, ve kterých vstřelil 15 branek a přidal 16 asistencí.

před 2 hodinami

Hertha zdolala Schalke a přiblížila se záchraně v německé lize

Fotbalisté Herthy porazili v dohrávce 31. kola německé ligy poslední Schalke 2:1 a bodovali posedmé v řadě. Berlínský tým, v jehož dresu odehrál 58 minut český reprezentant Vladimír Darida, se posunul na 13. místo a udělal důležitý krok k záchraně.

Do vedení se dostalo v 6. minutě již jistě sestupující Schalke. Amín Harít převzal na hranici šestnáctky přihrávku od Seada Kolašinace, prohnal se kolem Daridy a svou druhou brankou v sezoně otevřel skóre.

Hertha vyrovnala v 19. minutě, kdy se hlavou po standardní situaci prosadil stoper Dedryck Boyata. Obrat hostů dovršil ve druhém poločase střídající německý útočník Jessic Ngankam.

Dvě kola před koncem mají hráči Herthy na šestnáctý Bielefeld tříbodový náskok. Schalke prohrálo sedmý z posledních osmi duelů a s pouhými třinácti body uzavírá tabulku.

Německá fotbalová liga - 31. kolo:

Schalke - Hertha Berlín 1:2 (6. Harít - 19. Boyata, 74. Ngankam).

Tabulka:

1. Bayern Mnichov 32 23 5 4 92:40 74
2. Lipsko 32 19 7 6 57:28 64
3. Wolfsburg 32 17 9 6 57:32 60
4. Dortmund 32 18 4 10 69:44 58
5. Eintracht Frankfurt 32 15 12 5 63:48 57
6. Leverkusen 32 14 9 9 51:35 51
7. Mönchengladbach 32 12 10 10 59:52 46
8. Union Berlín 32 11 13 8 47:41 46
9. Freiburg 32 12 8 12 49:47 44
10. Stuttgart 32 11 9 12 54:52 42
11. Hoffenheim 32 10 9 13 49:52 39
12. Mohuč 32 9 9 14 35:51 36
13. Hertha Berlín 32 8 10 14 40:50 34
14. Augsburg 32 9 6 17 32:49 33
15. Brémy 32 7 10 15 34:51 31
16. Bielefeld 32 8 7 17 23:51 31
17. Kolín nad Rýnem 32 7 8 17 33:60 29
18. Schalke 32 2 7 23 21:82 13
Další zprávy