Do Česka míří nová SUV. Peugeot 2008 a Renault Captur jsme porovnali se Škodou Kamiq

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 1. 2020 6:02
SUV dominují prodejům v Česku i Evropě. A vedle kompaktů se stále více prosazují malá SUV. Ta už vytlačila podobně velká MPV a kombi, jejich boom ale nepadá. Naopak do segmentu přicházejí noví, nebo alespoň výrazně omlazení hráči. V průběhu několika dnů tak české ceny dostaly druhá generace Renaultu Captur i Peugeotu 2008. Co nabízejí a jak si stojí proti konkurenci, zjistíte v galerii.
Foto: Ford

Ford Puma - od 513 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4186/1805/1537 mm
Rozvor náprav: 2588 mm
Kufr: 456/1216 l
Benzinové motory: 1.0 EcoBoost (92 kW)
Mild hybrid: 1.0 EcoBoost mHEV (114 kW)
Cena od: 513 900 Kč

Ford Puma je jednou z novinek loňského podzimu a novým francouzským konkurentům i dalším rivalům se dost vymyká. Je výrazně menší než třeba Captur nebo Kamiq, má ale v základním uspořádání objemnější zavazadlový prostor. Také se nabízí jen se dvěma motory - přeplňovanými benzinovými tříválci, z nichž ten slabší má 92 kW. Silnější je potom mild hybridem, to znamená využití 48V akumulátoru a kombinovaného startér generátoru. V praxi celé řešení pomáhá při rozjezdech nebo naopak při šetření paliva, čistě na elektřinu ale auto jet nemůže.

Hodně se odlišuje také cena. Ta základní přesahuje půl milionu korun, nejlevnější Puma tak stojí třeba o 126 tisíc korun více než nejlevnější Kamiq. Jenomže Ford vsadil na bohatší výbavy. Základní verze Titanium proto přichází se čtením značek, přednárazovým systémem s autonomním brzděním, udržováním v jízdním pruhu, varováním při vybočení z jízdního pruhu nebo tempomatem. Dále má vůz manuální klimatizaci, rádio a navigaci s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, připojení Bluetooth, elektrická všechna okna, zadní parkovací senzory, wi-fi připojení či bezdrátové nabíjení telefonů. Přední reflektory mají diodová potkávací světla a automatické přepínání dálkových světel, svícení LED je i vzadu a v mlhovkách, pneumatiky jsou obuty na 17palcových litých discích.

Cenový rozdíl existuje i ve vyšších výbavách, není však tak velký jako u úplného základu a například nejdražší Puma ST-Line X s mild hybridem je při srovnatelném výkonu i výbavě dokonce levnější než Peugeot 2008 GT. Francouzský zástupce ale nabízí automatickou převodovku.

Ceník Ford Puma

Titanium Titanium X ST-Line ST-Line X
1.0 EB / 92 kW 513 900 Kč 564 900 Kč 541 900 Kč 592 900 Kč
1.0 EB mHEV / 114 kW 552 900 Kč 603 900 Kč 580 900 Kč 631 900 Kč
 

Právě se děje

Další zprávy