Loňské prodeje aut: 46 tisíc kombíků a 37 elektromobilů

Radek Pecák Radek Pecák
7. 1. 2014 14:25
Prodejce nových vozů zachraňují firemní zákazníci, rodiny kupují ojetiny
Foto: Škoda Auto

Praha - Tuzemští prodejci nových osobních aut vloni prodali 164 736 vozů. Je to o 5,3 procenta méně než v roce 2012.

Krize však již zřejmě končí. V samotném prosinci totiž odbyt vzrostl o 14 procent. Nejprodávanější značkou v loňském roce byla Škoda s podílem přes 30 procent. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů Svazu dovozců automobilů.

Za Škodou násleuje Hyundai s podílem necelých 10 procent a Volkswagen (podíl 9 procent).

Nejprodávanějším vozem je opět Škoda Octavia, také na dalších dvou místech jsou produkty domácí značky. Fabia ještě porazila Rapid. Také na čtvrtém místě je vůz vyráběný na území České republiky - Hyundai i30 z Nošovic.

Trh vloni zachraňovali firemní zákazníci. Ti si koupili téměř dvě třetiny všech vloni prodaných nových aut v Česku, privátní zákazníci měli vloni podíl necelých 31 procent.

Vedou kombíky

Nejúspěšnějším typem karosérie v Česku je kombi. Ze všech prodaných aut v Česku vloni bylo 28 procent právě kombíků. Nejčastěji byl pod kapotou prodaných osobních aut benzinový motor (55 procent). Vloni se v Česku také prodalo 438 hybridních aut a 37 elektromobilů.

Ostatní kategorie motorových vozidel vloni v Česku zaznamenaly nárůst. Po dlouhé době se to týká i motocyklů, jichž se prodalo 16 262 kusů, tedy o více než tisíc více než v roce 2012.

To, že by se v letošním roce opět mohl probudit trh s novými osobními auty, potrvzuje i Jiří Zouhar z poradenské organizace PWC. "V roce 2014 se zvýší důvěra spotřebitelů, což se  odrazí i ve vyšším zájmu o nová osobní auta. 

Je ale ještě otázka, zda do tohoto vývoje nezasáhne stále rostoucí nezaměstnanost, další neznámou je pak kurz koruny. Růst prodejů automobilů nyní očekáváme kolem pěti procent, což by bylo smazání ztráty z roku 2013," uvedl Zouhar.

 

Právě se děje

Další zprávy