Takhle se za socialismu vozili jen papaláši. Tatra byla nejvíc, Západu ale nestačila

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 7. 2024 6:32
Dnes se Tatře daří na poli nákladních aut a čas od času do médií prosáknou spíše přání o tom, že snad jednou by se osobní auta mohla do Kopřivnice vrátit. Právě do období, kdy Tatra ještě dělala osobní vozy, třebaže většinou pro potřeby vládnoucí komunistické strany, se v této galerii vracíme. Připomeňte si limuzíny T603, T613 i T700.

Prezidentské intermezzo

Myšlenka na modernizaci T613 nicméně byla živá i po pádu železné opony. Václav Král proto i tentokrát přišel pro automobilku s řešením, které navíc nebylo komplikované tolik jako úplně nový vůz ve stylu T625. První návrhy hned z počátku 90. let se realizace nedočkaly, v roce 1994 už ale nové vedení po autě pojmenovaném Prezident sáhlo.

Václav Král na něm začal pracovat, dva týdny před podzimní premiérou ale po kolečku neúspěšné kuponové privatizace do Tatry vstoupili noví majitelé, kteří projekt Prezident zastavili. Jak je viditelné z fotek, jedná se o komplexní vzhledovou modernizaci Tatry 613, navíc se zvýšeným zadním čelem kvůli lepšímu chlazení osmiválcového motoru. Všechny změny ale bylo možné provést bez zásahu do skeletu karoserie. Přední světla jsou mimochodem z Volva. Více o Tatře Prezident čtěte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy