Takhle se za socialismu vozili jen papaláši. Tatra byla nejvíc, Západu ale nestačila

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 7. 2024 6:32
Dnes se Tatře daří na poli nákladních aut a čas od času do médií prosáknou spíše přání o tom, že snad jednou by se osobní auta mohla do Kopřivnice vrátit. Právě do období, kdy Tatra ještě dělala osobní vozy, třebaže většinou pro potřeby vládnoucí komunistické strany, se v této galerii vracíme. Připomeňte si limuzíny T603, T613 i T700.
Foto: kukurund / Shutterstock.com

Zase ta homologace

Září 1967 znamenalo pro kopřivnické další modernizaci T603. Objevila se úplně nová přední část stále se čtyřmi světlomety, už dříve se na kapotě objevila chromovaná lišta ve tvaru písmene T (která posléze zase zmizela) a čelní sklo bylo posunuto výše. Hrdlo nádrže se přesunulo do pravého blatníku. Pokud však čekáte, že se auto jmenuje T603-3, nedočkáte se. Oficiálně je to Tatra 603-2 model 1968, aby se mohla objevit trojka, vyžadovalo to náročné homologační řízení. A to nebyl důvod podstupovat.

Přední bezpečnostní pásy udělaly ze šestimístné limuzíny standardně pětimístnou, v dalších letech se objevily kotoučové brzdy na všech kolech nebo bezkontaktní elektrické zapalování. Věk ale ani tyto změny zamaskovat nedokázaly. V roce 1975 proto výroba T603 skončila, celkem jich vzniklo 20 422 kusů. Jediný z nich dostal klimatizaci, bílá T603 byla darem pro kubánského vůdce Fidela Castra.

 

Právě se děje

Další zprávy