Land Rover Defender se dočkal výroční edice, model Works V8 bude prohánět i čistokrevné sporťáky

Jiří Kaloč
19. 1. 2018 17:20
Britský Land Rover letos oslaví v červnu 70. výročí své existence. A když slaví kulaté jubileum automobilka, většinou z toho vznikne nějaký výroční model. Jenže kultovní Defender se už dva roky nevyrábí, nový se ještě neobjevil, a tak vedení zaúkolovalo specializovanou divizi Land Rover Classic, aby něco vymyslela. Výsledkem je přestavba 150 starších modelů na provedení s označením Works V8. Jedná se o nejrychlejší Defender všech dob, stovku z místa totiž zvládne za 5,6 s.
V terénu je Defender doma, výroční model V8 Works se však bude dobře cítit také na silnici
V terénu je Defender doma, výroční model V8 Works se však bude dobře cítit také na silnici | Foto: Land Rover

"Chtěli jsme ukázat veškerý potenciál tohoto kultovního vozu, jehož charakteristické tvary jsou i po 70 letech synonymem pro značku Land Rover," říká ředitel divize Classic Tim Hannig a dodává: "O verzi s motorem V8 jsme uvažovali již v roce 2014, kdy ještě Defender sjížděl z výrobních linek závodu v Solihullu. Doufám, že autentičnost modelu i jeho výjimečné schopnosti budou lákadlem pro všechny náročné zákazníky i případné sběratele."

Nejedná se o první provedení tohoto klasického off-roadu s benzinovým motorem V8. Poprvé se pohonná jednotka s osmi válci objevila již pod kapotou  Land Roveru Série III v roce 1979, potom byl osmiválcový model postaven na oslavu 50. výročí. Současné provedení je však jednoznačně nejvýkonnější.

Pod přední kapotou je totiž podélně uložen pětilitrový osmiválec o výkonu 405 koní, který přenáší největší točivý moment 515 N.m na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky. Jen pro srovnání, poslední Defender s turbodieselem Td4 měl k dispozici maximálně 122 k.

Interiér je celý čalouněný jemnou kůží Windsor, o pohodlí cestujících se postarají sedadla Recaro
Interiér je celý čalouněný jemnou kůží Windsor, o pohodlí cestujících se postarají sedadla Recaro | Foto: Land Rover

Kdo s původním Defenderem jezdil nebo jezdí, určitě mi za pravdu, že se i kvůli terénním převodům jednalo o jeden z nejlínějších automobilů na silnicích a předjížděcí manévr byl většinou adrenalinová záležitost. To u výročního modelu nehrozí. Works V8 se totiž dostane z klidu na rychlost 96 km/h (60 mil/h) za 5,6 s pokračovat může až do rychlosti 170 km/h.

S ohledem na výkony pohonné jednotky byl náležitě upraven podvozek, který mimochodem disponuje tuhými nápravami vpředu i vzadu, ale je již odpružen vinutými pružinami. Dostal však speciální tlumiče a výrazně posíleny byly také brzdy. Ty jsou ukryty ve speciálních lakovaných a broušených 18palcových kolech z lehké slitiny.

Model Works V8 bude vyroben v celkem 150 kusech ve verzích 90, 110 a pick-up. K dispozici bude osm odstínů laku se speciální saténovou povrchovou úpravou v kombinaci s černou střechou a doplňky. Ve výbavě nebudou chybět ani dvojité diodové světlomety. 

Verze V8 Works je nejsilnějším i nejrychlejším Defenderem všech dob
Verze V8 Works je nejsilnějším i nejrychlejším Defenderem všech dob | Foto: Land Rover

Interiér je kompletně čalouněný jemnou kůží Windsor, těla cestujících při dynamické jízdě jistě dobře podrží sportovní sedačky Recaro. Ve výbavě nebude chybět ani informační a navigační palubní systém, klimatizace, vyhřívání sedadel a dálkové centrální zamykání, ale airbagy u tohoto automobilu nenajdete.

Základní cena unikátního Defenderu V8 Works bude 150 tisíc liber, což je v přepočtu přibližně 4,3 milionu korun. Levná záležitost to tedy nebude, přesto se očekává, že se po 150kusové sérii jenom zapráší.

 

Právě se děje

Další zprávy