Italský výrobce supersportů posílá na silnice ostřejší provedení svého dvanáctiválcového modelu Aventador S. Firma lehce upravila i vzhled vozu. Nikoliv však kvůli designu jako takovému, ale kvůli lepší aerodynamice. Nyní by mělo mít auto například o 130 procent vyšší přítlak vpředu. Díky tomu bude ovladatelnější a stabilnější ve vysokých rychlostech.
Zásadní novinkou pro Lamborghini je natáčení zadní nápravy, které se Italové rozhodli použít vůbec poprvé v historii. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčí proti směru otáčení předních, zatímco ve vyšších po stejném směru. To zlepšuje manévrovací schopnosti třeba v garážích a na silnici pak stabilitu a možnost ostřeji projíždět zatáčky. Doplňme, že je auto vybaveno také pohonem všech kol.
Lamborghini Aventador S dostalo také silnější verzi benzinového dvanáctiválce s objemem 6,5 litru. Ten má výkon 740 koní, tedy stejně jako v nejostřejší top verzi Aventador SV. Vzhledem k hmotnosti vozu 1575 kg může nabídnout poměr 2,13 koně na kilogram.
Proto není divu, že předvede raketovou dynamiku. Z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,9 sekundy. Dvanáctiválec se při akceleraci umí rozběhnout až do vysokých 8500 otáček za sekundu. Maximální rychlost by měla být 350 km/h.
Automobilka už zveřejnila i cenu. Pro Evropu byla za model se základní výbavou stanovena částka 281 555 eur, tedy 7,6 milionu korun. Suma je samozřejmě bez DPH.