Cebia provádí kontroly v pěti různých variantách: Po opravě, Před opravou, Po pojistné události, Mystery Repair a Pick-up.
"Mnohé neautorizované servisy dosahovaly lepších výsledků než velké značkové servisy s často neosobním přístupem. Problém bývá v lidech a jejich přístupu k práci," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer. Naprosto rozdílné výsledky vykázaly podle něj například i dvě provozovny stejného dealera.
V typu auditu "Po pojistné události" dosáhly autorizované servisy 84 procent kvality, což je o 11 procentních bodů méně než před rokem, zatímco neautorizované zvýšily hodnocení z 90 na 91 procent. Obecně přitom platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním čtvrtletí, kdy celková kvalita, tedy kvalita autorizovaných i neautorizovaných servisů dohromady, dosáhla 87 procent, zatímco ve čtvrtém čtvrtletí se vyšplhala na 97 procent.
Častým nedostatkem bylo zejména špatné lícování a pasování dílů a závady v lakování. Ve značkovém autoservisu v Havlíčkově Brodě dokonce nechali na autě poškozený díl. V Českých Budějovicích pak například u Škody Octavia nelícoval nárazník po výměně bočnice a po lakování vozidlo neočistili. Celkové hodnocení auditu v tomto servisu nedosáhlo ani 40 procent.
Vadu v lakování a špatné slícování zadního víka s nárazníkem a levým zadním blatníkem odhalil audit i v dalším pražském značkovém servisu, který vykázal hodnocení jen 62 procent.
V typu auditu "Po opravě", tedy při pravidelném servisu vozu, byly nejčastějšími prohřešky nedoplnění chladící kapaliny, která byla ponechána pod ryskou minima či nevyměněné nefunkční žárovky.
Podle Pajera se zvedá kvalita služeb, práce a klientského prostředí u neznačkových, čistě rodinných servisů. "Na klienty působí velmi dobře, když si přijdou pro své vozidlo po opravě do servisu a ono na ně čeká nejen kvalitně opravené, čisté a naleštěné, ale stojí ve speciálním pěkném prostoru určeném výlučně pro předávání vozidel," dodal.
Cebia se zabývá prověřováním původu a stavu ojetých vozidel. Od roku 2021 patří do holdingu EAG.