O popularitě slonovinových mercedesů jako taxíků svědčí i rčení rozšířené hlavně mezi fanoušky konkurenčního BMW: "Kdybych chtěl jezdit mercedesem, zavolám si taxi." Změna přijde příští rok s novou generací třídy E, která podle webu Wirschatswoche nebude v Německu nabízena s patřičnými úpravami. Podle německého magazínu o tom své zákazníky z řad taxislužeb již informovali zástupci automobilky.
Z nabídky značky zmizí rovněž taxi verze třídy B, třída C pak podle magazínu auto motor und sport není v Německu jako taxi dostupná již od loňské generační obměny.
Provozovatelé taxislužeb podle Wirschaftswoche nejsou spokojeni. Šéfovi Mercedesu Olovi Källeniovi napsali dopis, v němž rozhodnutí označují jako "katastrofální" a tvrdí, že povede k zásadnímu narušení vztahů mezi Mercedesem a jejich oborem.
Samotný výrobce se přitom hájí tím, že jeho rozhodnutí sleduje zájmy trhu. "V současné době optimalizujeme naše zaměření tak, abychom dokázali naplnit požadavky toho významného segmentu i v budoucnosti. To znamená i průběžné změny v portfoliu nabízených modelů," cituje vyjádření firmy auto motor und sport.
"Zatímco poptávka po našich prostorných taxi modelech (jako je třída V) neustále roste, prodeje tříd E a B v posledních čtyřech letech klesly o 75 procent," uvádí Mercedes a dodává, že jeho analýza trhu ukázala, že i do budoucna poroste mezi taxislužbami poptávka především po prostorných vozidlech s až sedmi místy a pohodlným nástupem.
V tomto segmentu nabízí Mercedes zákazníkům nejrůznější verze své třídy V, respektive lidovějšího Vita Tourer, a to i v čistě elektrických verzích. Ty by v nabídce na rozdíl od tříd B a E měly zůstat.
Podle auto motor und sportu Mercedes plánuje do budoucna taxikářům nabídnout upravenou verzi své malé elektrické dodávky EQT, která sdílí technický základ s Renaultem Kangoo. Pravděpodobně pak bude nabízet i další elektromobily, nástupcem třídy E by mohl být například nový elektrosedan EQE.
To je ostatně v souladu s požadavky ekologické lobby. Například organizace Transport & Environment požaduje, aby v roce 2025 měly taxislužby 50 procent svých aut elektrických a v roce 2030 již nepoužívaly spalovací modely vůbec.
Nabídka taxi od Mercedesu je v Německu "na klíč": zákazníci dostanou auto již připravené pro nasazení jako taxík. Speciálně edice označená "Das Taxi" zahrnuje mimo jiné zmíněnou typickou slonovinovou barvu, označení taxi na střeše, radiostanici pro komunikaci s dispečinkem a speciální alarm.