Stojí skoro jako benzinový Karoq. Škoda spouští objednávky Elroqu, uspět musí

Škoda Elroq stojí od 799 tisíc korun.
Zobrazit 11 fotografií
Foto: Škoda Auto
Jan Matoušek Jan Matoušek
před 2 hodinami
Základní cenu sice Škoda zveřejnila už včera během premiéry Elroqu, úderem středeční deváté hodiny ale spouští také konfigurátor nového elektrického SUV. Blíže je tak možné se seznámit nejen s výbavou, ale i cenami dalších verzí. I ty se přitom povedlo mladoboleslavské automobilce udržet na zajímavé úrovni.

Ačkoliv Elroq bude k dispozici ve čtyřech verzích, při spuštění objednávek budou k dispozici jen dvě. Vedle základního Elroqu 50 to bude ještě Elroq 85 se 77kWh baterií. Obě mají pohon zadních kol, Elroq 85x se dvěma elektromotory přijede až ve druhé polovině roku 2025, to platí i pro Elroq 60. Také zájemci o výbavu Sportline si musejí počkat, u ní automobilka tvrdí, že bude uvedená během příštího roku.

Že bude Elroq 50 stát 799 tisíc korun, tedy přesně o sto tisíc méně než technicky příbuzný Enyaq 50, je známé už od premiéry. Důvod je poměrně prostý, jak prozradil Hospodářským novinám člen představenstva značky za prodeje a marketing Martin Jahn. "Na cenu měla zásadní vliv především naše snaha vyhovět flotilovým limitům CO2. Od roku 2025 se hranice opět snižuje, tím spíše se snažíme zvýšit podíl elektrických aut na našem portfoliu," uvedl. Pokud se situace nezmění, automobilky se od příštího roku musejí vejít do 95 g CO2/km.

V základní výbavě Essence bude mít auto 19palcová kola, diodová přední světla, zadní parkovací senzory a kameru, sledování mrtvého úhlu, jednozónovou automatickou klimatizaci, 13palcový multimediální systém, sedm airbagů nebo automatické stěrače.

Za 865 tisíc pak bude dostupná výbava Selection, která přihazuje třeba navigaci, přední parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel a volantu nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci

Základní Elroq porovnává Škoda Auto s Karoqem 1.5 TSI o výkonu 110 kW s dvouspojkovým automatem ve výbavě Selection. Taková verze stojí 765 900 korun, tedy o 33 100 méně než základní Elroq. Ten má bohatší výbavu třeba o sledování mrtvého úhlu, couvací kameru nebo větší kola a infotainment, navíc boduje delším rozvorem a se 125 kW i vyšším výkonem. Karoq má zase dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní loketní opěrku nebo větší kufr.

Cenové porovnání základního Elroqu s konkurencí:

Model Baterie / dojezd Cena od
Škoda Elroq 50 52 kWh / přes 370 km 799 000 Kč
Fiat 600e 51 kWh / 409 km 819 900 Kč
Ford Explorer 52 kWh / neudáváno 986 900 Kč
Hyundai Kona Electric 48,6 kWh / 380 km 869 990 Kč
MG ZS EV 49 kWh / 320 km 849 900 Kč
Peugeot e-2008 51 kWh / 406 km 915 000 Kč
Volvo EX30 49 kWh / 344 km 895 000 Kč

Jak vyplývá i z tabulky, Elroq je levnější nejen než srovnatelně velká elektrická SUV, ale i menší modely jako třeba Fiat 600e.

Elroq 85 bude dostupný jen ve výbavě Selection, stojí už ale 1,032 milionu korun. Doplňme, že jde o auto s výkonem 210 kW, baterkou s využitelnými 77 kWh a dojezdem přes 560 kilometrů. Pokud budeme novinku srovnávat s Enyaqem 85, ten stojí nejméně 1 129 000 korun, takže si Elroq udržuje stále zhruba stotisícový odstup.

Nadále také platí, že je levnější než většina konkurence, už ne ale absolutně. Třeba nová Kia EV3 dokáže být s větší baterkou a cenou od 1 024 980 korun o chlup levnější, také Kona Electric dokáže být s větším z nabízených akumulátorů levnější a dokonce se dostane pod milionovou hranici. Elroq stojí na druhou stranu méně než srovnatelné verze Renaultu Scenic či Peugeotu e-3008.

Vrcholem současné nabídky pak bude limitovaná úvodní varianta First Edition, kterou má výhradně Elroq 85. Tady už jde ale o auto s cenou 1,339 milionu korun, protože má prakticky plnou výbavu. Maticová diodová světla, bezklíčové odemykání a startování, zadní boční airbagy, audio Canton, adaptivní tlumiče, průhledový displej s rozšířenou realitou, panoramatický kamerový systém, třízónová klimatizace nebo elektricky nastavitelná sedadla. To vše nad rámec designových změn, jimž vévodí podsvícená maska.

Jak jsme už uvedli, Škoda si od nového elektrického SUV slibuje hodně. "Enyaq bojuje v segmentu velkých rodinných SUV, na nějž na českém trhu připadá asi 20 tisíc registrací. Třída kompaktních SUV je naproti tomu třikrát větší, odpovídá asi 54 500 registracím ročně. Bez ohledu na typ pohonu to je v podstatě třetina trhu. Proto věříme, že Elroq má díky velikosti a nižší ceně potenciál zasáhnout daleko větší část trhu," vysvětluje šéf českého zastoupení Jiří Maláček.

Dohromady bude mít elektrické SUV na výběr z pěti interiérů a sedmi designů litých kol. Podobně jako u Enyaqu budou příplatkové prvky sdružené do několika paketů, za 15,5 tisíce korun bude možné prodloužit záruku na pět let nebo 100 tisíc ujetých kilometrů. První auta se k zákazníkům dostanou v prvním čtvrtletí příštího roku.

Mohlo by se vám líbit:

Spotlight Aktuálně.cz - Tomáš Vlach | Video: Tým Spotlight
 

Právě se děje

Další zprávy