Těžká konkurence pro Škodu Kamiq. Kia XCeed sází na bohatou výbavu, za jakou cenu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 9. 2019 6:02
Segment kompaktních SUV je zase o něco bohatší. Kia do něj uvedla model XCeed, který má sice technický základ stejný jako kompaktní hatchback či kombi Ceed, ovšem nesdílí s nimi téměř žádný díl karoserie. Korejci tak zároveň nabízí své již šesté SUV, kterému bude nepřímo konkurovat i sesterský model Sportage. Podívejte se do galerie na porovnání XCeedu s vybranou konkurencí.
Foto: Mazda

Další konkurenti: Mazda CX-30 - od 574 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4395/1795/1540 mm
Rozvor náprav: 2655 mm
Velikost kufru: 430/1406 l
Zážehové mild-hybridní motory: 2.0 SkyActiv-G (90 kW), 2.0 SkyActiv-X (132 kW)
Vznětové motory: 1.8 SkyActiv-D (85 kW)
Cena od (2.0 SkyActiv-G): 574 900 Kč

Mazda CX-30 se tak trochu vymyká veškeré konkurenci. Kompaktní SUV je podobně jako XCeed prostředním členem nabídky své značky, v tomto případě mezi CX-3 a CX-5. Kia i Mazda pak nabízí podobné rozměry i objem kufru. Na rozdíl od konkurence ale CX-30 sází na atmosférický benzinový motor, klasický turbodiesel anebo novou jednotku SkyActiv-X. Ta je nejsilnější a je kombinací prvků ze zážehových a vznětových agregátů - směs je zapálena kompresí, ale vše je řízeno jiskrou svíčky. Jak celé řešení funguje v praxi, zjistíte zde.

Klasický benzinový motor i jednotka SkyActiv-X pak spolupracují s mild-hybridní technologií. Celkově se Mazda snaží absenci většího množství pohonných jednotek nahradit tím, že všechny tři motory nabízí s pohonem předních i všech kol a u všech je možné si vybrat manuální i automatickou převodovku bez ohledu na poháněnou nápravu. Oproti Kie tak má CX-30 opět výhodu v podobě čtyřkolky.

Na druhou stranu základní cena je o 90 tisíc korun vyšší, což není úplně málo. Mazda se rozdíl snaží vyvážit bohatou výbavou. Ta obsahuje třeba kolenní airbag řidiče, přednárazový systém s nouzovým brzděním s detekcí chodců, sledování mrtvých úhlů, hlídání dopravy za vozidlem při couvání, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel nebo čtení dopravních značek. Bezpečnostní výbava je zkrátka bohatá.

Ta komfortní pak nabízí manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory, multimediální systém s 8,8palcovým barevným displejem, rádiem a navigací, head-up displej, kožený multifunkční volant nebo elektrická okna vpředu i vzadu. Vzhled dotváří LED světla nebo 16palcová litá kola.

Základní výbava je tedy bohatá a nabízí i prvky, za něž se u Kie i jiných konkurentů musí připlácet. Stejně jako XCeed má ale Mazda příplatky sdružené do paketů, samostatně tedy za výbavové položky není možné připlácet.

 

Právě se děje

Další zprávy