Každý nový model Škody bude "svůj", slibuje šéfdesignér značky Jozef Kabaň

Radek Pecák Radek Pecák
6. 9. 2016 6:47
Už i veřejnost má možnost posoudit vzhled nejnovějšího modelu mladoboleslavské automobilky, což je velké SUV s medvědím jménem Kodiaq. Jeho tvary stvořil tým vedený šéfdesignérem značky Jozefem Kabaněm. Ten již v Mladé Boleslavi nakreslil karosérie octavie třetí generace, dále například současných verzí fabie a superbu.
Foto: Radek Pecák

Šéfdesignér automobilky Škoda měl po berlínské večerní premiéře nového SUV Kodiaq dobrou náladu. Ihned po skončení oficiální části totiž přijímal četné gratulace a poslouchal obdivná vyjádření.

V tiskové zprávě, kterou automobilka Škoda doprovodila premiéru nového SUV Kodiaq, se mimo jiné říká, že dvojitá horizontální linie na přídi symbolizuje bezpečí a sílu. To byl asi záměr, vytvořit takový vnější dojem robustnosti a odolnosti, že?

Samozřejmě, k autu tohoto charakteru a velikosti to patří. A já vám garantuji, že Kodiaq takto nejen působí, ale je takový i ve skutečnosti.

Design tohoto auta je minimálně v přední části o dost jiný než u předcházejících nových modelů. Znamená to, že příští škodovky jiných jmen a velikostí nebudou mezi sebou na první pohled zaměnitelné, jako se to stávalo například u Rapidu a Octavie?

Každý model musí mít svůj vlastní charakter, ale současně musí být v jeho designu obsaženy i určité sjednocující prvky, které jsou typické pro charakter značky Škoda a současně odkazují rovněž na její jedinečnou historii.

  

V následujících letech Škoda obmění a doplní nabídku aut z kategorie SUV. To je teď určitě úkol číslo 1. Budete mít po jeho dokončení možnost pracovat na modelech, které by nabídku značky posunuly do ještě emocionálnější roviny, mám na mysli třeba kupé?

Můžu odpovědět pouze tak, že nic není nemožné, ale teď nás opravdu hodně zaměstnávají chystané sportovně-užitkové modely.

Pomalu se blíží doba, kdy se i do útrob škodovek dostanou systémy pro elektrický pohon, ať už ve formě hybridu, nebo zcela bezemisního. Budou takové modely Škoda na první pohled nějak odlišné, než jsou současně produkované vozy využívající fosilní palivo?

Dokážu si představit, že v některých řadách bude elektrický pohon zabudován do vozů, jejichž větší část se prodá s benzinovým nebo dieselovým motorem, ale nebránil bych se ani tomu, že vznikne speciální typ elektromobilu.

Co je pro vás v nejbližší budoucnosti největší výzvou? Umím si představit, že by to mohla být například nová generace Octavie, což je pro Škodovku ten nejdůležitější model...

Samozřejmě že Octavia je pro mě výzvou. Ale jako nejméně stejně důležitý úkol cítím postupné vylepšování image značky Škoda. To je proces, který nikdy neskončí, sice je často poměrně nenápadný, ale v dlouhodobějším horizontu nesmírně potřebný a užitečný.

Skoro při každém vašem veřejném vystoupení zaznívá téma inspirací sklem a uměním sklářů. Dočkáme se někdy využití tohoto materiálu ve vozech Škoda?

Sklo tam přece už dávno je. Okna jsou skleněná, také povrch dotykového displeje je z tohoto materiálu (smích). Ale vážně, určitě se toho v brzké době dočkáme. Víc ale zatím prozradit nemůžu. Nechte se překvapit.  

 

Právě se děje

Další zprávy