Škoda Auto se snaží svá SUV ladit do sportovního hávu. Před několika týdny uvolnila snímky a informace k modelu Kodiaq RS, který si připsal rekordní čas na Nordschleife v kategorii sedmimístných SUV. Pod kapotou takového vozu pak bude dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec.
O něco níže v hierarchii bude menší Karoq Sportline, který si výstavní premiéru odbude na pařížském autosalonu. Ten na první pohled odpovídá většímu Kodiaqu se stejně pojmenovaným stupněm výbavy, proti němuž má ale Karoq jeden trumf - změny neprodělal jen vizuálně. Mladoboleslavská automobilka totiž mimo jiné láká na dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI o výkonu 140 kW.
Tuto benzinovou motorizaci přitom žádný jiný Karoq nemá (a mít nebude), standardně se pak pojí s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG. Premiéru v kompaktním SUV slaví také naftový čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 140 kW, jenž je standardně pojen s pohonem všech kol a automatem DSG.
Nepůjde však o jediné motorové volby. Sportline dostane také slabší 1.5 TSI o výkonu 110 kW, která může mít ruční i automatické řazení, přičemž s dvouspojkovou převodovkou se pojí volitelný pohon všech kol. Turbodiesel 2.0 TDI bude dostupný i ve variantě se 110 kW, která nabídne standardně pohon předních kol a manuální převodovku, volitelný pohon všech kol pak může kombinovat i s automatem DSG.
Změny designu navazují na další modely Sportline v nabídce značky. Karoq tak dostal upravené nárazníky, plakety "Sportline" v předních blatnících, tmavé kryty zrcátek a provedení střešních ližin nebo černě lakovaná kola. Ta mají standardně 18 palců, k dispozici ale budou i ráfky s o palec menším nebo naopak větším průměrem.
Uvnitř nechybí sportovní sedačky spolu s upraveným volantem, který dostal potah perforovanou kůží. Prošívání sedadel i volantu je stříbrné. Další změny zahrnují pedály z nerezové oceli, černé čalounění stropu nebo ambientní LED osvětlení. Za příplatek bude k dispozici například digitální přístrojový panel, ve verzi Sportline s novým pátým režimem zobrazení. To má uprostřed umístěný otáčkoměr a ukazatel aktuální rychlosti.