Defender Mission svými úpravami i opticky vychází z předváděcího kusu určeného právě pro ozbrojené složky, s nímž jsme se mohli svézt v dubnu letošního roku. Logicky chybí skryté majáky a červené svítící nápisy policie, ale úpravy do terénu se již s showcarem shodují.
"Naše vojenská verze Defendera před nedávnem zaznamenala u zákazníků obrovský ohlas, a protože jsme specialisté na úpravy off-road aut, rozhodli jsme se udělat podobný vůz i pro "civilní" zákazníky," píše v tiskové zprávě marketingový manažer firmy Tomáš Petrů.
Speciální edice vychází z Defenderu ve výbavě S, navíc má auto ale expediční střešní a boční nosič, výsuvný postranní žebřík, terénní pneumatiky na plechových discích, vzduchový podvozek s proměnnou světlou výškou (až 291 mm), zvýšené sání pro snazší brodění, masivní tažná oka v zadním nárazníku nebo v nárazníku zabudovaný naviják Warn Zeon 8, který utáhne až 3,6 tuny.
Auto je také standardně polepeno matnou fólií. K dispozici je černá, vojenská "NATO" zelená, s níž auto připomíná právě policejní/vojenský speciál, a milovníky dávné off-roadové olympiády Camel Trophy potěší i žlutá fólie s naznačenými vrstevnicemi. Do odstínu jsou nastříkaná plechová kola.
Krátké svezení naznačilo, že právě jejich obutí do terénních pneumatik bude největším přínosem pro pohyb v terénu oproti standardním verzím se silničnějšími celoročními plášti. Auto má jinak standardní aktivní uzávěru mezinápravového a zadního diferenciálu. Ten si umí v terénu rozepnout, aby mohlo vytočit ostřejší oblouk.
Auto pohání naftový šestiválec D200 o výkonu 200 koní s točivým momentem 500 newtonmetrů a automatickou převodovkou. Defendera Mission nabízí firma přibližně za 1,9 milionu korun a ročně by jich ráda prodala osm až deset kusů.