Jan Matoušek
14. 8. 2018 17:25
Trh s SUV střední třídy obohatily v posledních týdnech hned dva modely. Domácí Škodě Kodiaq tak vedle Hyundai Santa Fe bude konkurovat také pátá generace Hondy CR-V. Ta poprvé přijíždí se sedmi sedadly, poprvé bude dostupná jako hybrid a poprvé od prvního vydání vozu nenabídne naftový agregát. Japonci tak reagují nejen na problémy, které se s těmito motory pojí, ale i na klesající poptávku. V jakých specifikacích bude nové CR-V dostupné na českém trhu najdete v následující galerii.
Design v duchu Civicu
Honda Civic svým odvážným designem rozdělila společnost. CR-V, ačkoliv si z ní bere inspiraci, tak radikální není. Minimálně v přední části vsadili designéři na jemnější tvary s větším množstvím chromu v okolí masky chladiče. Jedna z lišt pak zasahuje přímo až do hlavních světlometů. Ta přitom mají již ve standardu plnohodnotné diody. Směrem dozadu se zvyšuje linie oken, která je za druhým párem dveří dramaticky zkosená. To kvůli skupinovým svítilnám, protaženým po všech třech osách - tedy do výšky i do šířky nejen směrem ke středu víka kufru, ale i směrem k blatníkům. Páté dveře jsou celkově poměrně mohutné s menším prosklením. Honda pak také uvádí, že řada prvků byla tvarována s ohledem na aerodynamiku. Ostatně přední maska nabízí aktivní lamely.