Návštěva autoservisu krok za krokem: Nenechte se ošidit a chtějte vidět vyměněné díly

Martin Přibyl Martin Přibyl
12. 3. 2019 6:07
Zavézt auto do servisu, aby vám v něm vyměnili olej nebo opravili unavené tlumiče, může vypadat jako banální věc. Jenže nemusí být, mechanikům se oprava nemusí povést, nemusí práci odvést dobře a auto mohou vrátit v horším stavu, než v jakém ho převzali. Ve spolupráci se společností Cebia, která provádí průběžné audity autoservisů, jsme pro vás připravili návod, jak by měla návštěva proběhnout krok za krokem, na co byste si měli dát pozor, aby vás v autoservisu neošidili a abyste předešli problémům souvisejícím s nepovedenou opravou. Podívejte se do přehledu.
Foto: iStock

Kontroly hledají nejlepší servisy

Společnost Cebia, kterou pravděpodobně znáte díky on-line službě, jež vám umožňuje kontrolu tachometru ojetého vozu, od října 2017 provádí i speciální audit servisů. V něm, zejména fleetovým zákazníkům a leasingovým společnostem, nabízí nezávislé hodnocení dílen.

Všechny kontroly probíhají neohlášeně, servis není předem informován o návštěvě auditora. Při kontrolách se hodnotí řada parametrů od přístupu k zákazníkovi přes zakázkový list se správným rozsahem výrobcem předepsaných úkonů, skutečný rozsah předepsaných prací včetně výměny oleje, správnost rozsahu vyúčtování, provedení kontroly funkčních prvků vozidla, provedení testovací jízdy a v neposlední řadě i umytí vozidla před vrácením provozovateli.

 

Právě se děje

Další zprávy