Martin Přibyl
12. 3. 2019 6:07
Zavézt auto do servisu, aby vám v něm vyměnili olej nebo opravili unavené tlumiče, může vypadat jako banální věc. Jenže nemusí být, mechanikům se oprava nemusí povést, nemusí práci odvést dobře a auto mohou vrátit v horším stavu, než v jakém ho převzali. Ve spolupráci se společností Cebia, která provádí průběžné audity autoservisů, jsme pro vás připravili návod, jak by měla návštěva proběhnout krok za krokem, na co byste si měli dát pozor, aby vás v autoservisu neošidili a abyste předešli problémům souvisejícím s nepovedenou opravou. Podívejte se do přehledu.
V čem servisy nejvíce chybují a které jsou nejlepší?
Auditoři Cebie se v případě servisů nejčastěji setkávají se špatně vyplněnými zakázkovými listy, s tím, že technici auto přebírají jen tak od stolu, rychle se zbaví vyměněných dílů, aniž by je zákazníkovi ukázali, často chybí vyplněné elektronické servisní knížky a běžně dochází i ke znečištění vozidel v souvislosti se servisním úkonem.
Nejvyšší hodnocení si v loňském roce odnesly servisy značek Škoda (hodnocení 97 %), Volkswagen (96 %), Peugeot (95 %), Citroën (92 %) a Ford (89 %). V rámci republiky jsou nejpoctivější technici v Praze a Jihočeském kraji s 98procentním hodnocením.
Jak by tedy měla proběhnout správná návštěva servisu a na co byste si měli dát pozor? Podívejte se dále.