Martin Přibyl
12. 3. 2019 6:07
Zavézt auto do servisu, aby vám v něm vyměnili olej nebo opravili unavené tlumiče, může vypadat jako banální věc. Jenže nemusí být, mechanikům se oprava nemusí povést, nemusí práci odvést dobře a auto mohou vrátit v horším stavu, než v jakém ho převzali. Ve spolupráci se společností Cebia, která provádí průběžné audity autoservisů, jsme pro vás připravili návod, jak by měla návštěva proběhnout krok za krokem, na co byste si měli dát pozor, aby vás v autoservisu neošidili a abyste předešli problémům souvisejícím s nepovedenou opravou. Podívejte se do přehledu.
Nezapomeňte ani na papírování
Pokud při opravě byly načteny chyby z řídicí jednotky vozu (autorizované servisy to dělají i při výměně oleje) nebo byla provedena jiná diagnostická měření (např. geometrie náprav), trvejte na tom, aby vám v servisu ukázali "papírové" výjezdy. Ideální je, když si je můžete spolu s fakturou i odnést domů.
Zkontrolujte také to, jestli servis správně vyplnil papírovou (a případně i elektronickou) servisní knížku. Záznamy o opravách mohou být klíčové pro prodejní cenu auta, až se ho budete zbavovat. Důležitý je také štítek o provedení servisní prohlídky (najdete ho vypsaný v motorovém prostoru s určením další servisní prohlídky).
S technikem se vyplatí projít také všechny případné další závady, na něž servis při opravě přišel, a rovnou si domluvit jejich odstranění.