Značky z portfolia Chery bude v Česku zastupovat společnost Grand Automotive Central Europe. Ta už dováží modely japonského Nissanu a mimo jiné i omlazeným Qashqaiem se pokouší o renesanci kdysi v Česku populárního výrobce.
Jako první začne na českém trhu působit značka Omoda s modelem Omoda 5. Druhým nabízeným vozem bude plně elektrický Omoda E5. V obou případech se jedná o SUV zhruba o velikosti Škody Karoq či Elroq, které budou v Česku asi největšími soupeří. Míří tedy do stabilně velmi populární části trhu. Omoda 5 má pod kapotou přeplňovanou benzinovou patnáctistovku o výkonu 108 kW se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, Omoda E5 pak má 150kW elektromotor a s 61,1kWh baterkou ujede 430 km.
Značka Jaecoo představí na českém trhu s modelem Jaecoo 7. To je SUV s délkou 4,5 metru a přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 145 kW. Výhodou oproti některým konkurentům může být přítomnost pohonu všech kol v kombinaci s dvouspojkovým automatem a světlou výškou 20 cm.
Chery podle informací médií nedávno o rok odložila záměr zahájit výrobu elektromobilů v Evropě. Zdůvodnila to zavedením předběžných cel na dovoz elektromobilů z Číny. Firma tak nyní plánuje výrobu elektromobilu Omoda 5 ve Španělsku od října 2025. V plánu má dovážet částečně vyrobené vozy pro konečnou montáž.
Po roce a půl od uvedení značky Omoda a Jaecoo překročily celosvětové prodeje 350 tisíc vozů. Od prázdnin se počty prodaných vozů stabilně pohybují okolo 20 tisíc kusů měsíčně. Rychlá globální expanze značky v současnosti znamená více než 900 partnerů dealerské sítě na 32 světových trzích s kompletním prodejním a servisním systémem.
Na španělský trh vstoupila Omoda 5 a E5 letos v únoru. Později se značky Omoda a Jaecoo objevily i v Polsku a ve Velké Británii.
Prodeje čínských vozů v Česku rostou. Podle Svazu dovozců automobilů se letos do září v Česku prodalo 5053 aut vyrobených v Číně, což je o 44 procent více než za celý loňský rok. Nejprodávanější jsou značky MG a Tesla, druhá jmenovaná ale pouze vyrábí své elektromobily v továrně v Šanghaji. Podobně z Číny dovážejí některé modely i BMW nebo Dacia, nejde však o auta čínských značek.
V galerii si můžete prohlédnout nedávno testované čínské supermini MG3 Hybrid+.