I mezi francouzskými ojetinami najdete dobré kusy. Přinášíme devět zajímavých tipů

Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Foto: Renault

Renault Espace IV (2006-2014)

Espace je jako ojetina mnohem levnější než konkurenční modely. Při koupi platí pravidlo, že čím je vůz mladší, tím je lepší. Z motorů berte jako u Laguny dvoulitrové dCi se spotřebou sedm litrů na sto. Čtvrt milionu kilometrů hravě vydrží filtr pevných částic i dvouhmotový setrvačník, pro úplnou jistotu se mění jen rozvodový řetěz. Samozřejmostí bezproblémového provozu by měla být výměna motorového oleje nejdéle po patnácti tisících kilometrech.  

Velkým obloukem se vyhněte naftovým jednotkám 2.2 dCi a 3.0 dCi. Ty totiž svou spolehlivostí nepřesvědčí. Přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec nesnáší přestavbu na LPG, skousnete-li ale jeho dvanáctilitrovou spotřebu benzinu, bude vám věrně sloužit.

Na koupi ojetého Espacu stačí několik desetitisíců, přičemž nejmladší kusy se přibližují hranici čtvrt milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy