I mezi francouzskými ojetinami najdete dobré kusy. Přinášíme devět zajímavých tipů

Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Foto: Renault

Renault Laguna III (2007-2015)

Zárukou minimálních problémů je atmosférický benzinový dvoulitr původem od Nissanu. Ten je pružný, tichý a po všech stránkách nenáročný. Jednoduše ideální volba. Přeplňovaná verze dvoulitru naopak pochází od Renaultu. Narazíte na ni pod kapotou verze GT s řízením zadní nápravy a v praxi vám provětrá mnohem více peněženku (jezdit pod deset litrů prakticky nelze).

Diesely zastupuje čtyřválec 1.5 dCi s 81 kW, který dostal spolehlivější vstřikování Siemens a modifikovaná ložiska klikové hřídele. Obě součástky byly dříve poruchové. Lepší volbou je podle nás dvoulitr dCi, který sice žere o litr více, v konečném zúčtování servisních nákladů ale vychází levněji. 

Za zhruba 200 tisíc korun je možné koupit pětileté modely s přijatelným kilometrovým nájezdem, přičemž polovinu ceny stojí zhruba desetileté kusy.

 

Právě se děje

Další zprávy