I mezi francouzskými ojetinami najdete dobré kusy. Přinášíme devět zajímavých tipů

Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Foto: Peugeot

Peugeot 5008 (2009-2017)

Z motorů hledejte dvoulitrové HDi, které svou houževnatostí k 5008 padne nejlépe. Bát se netřeba ani šestnáctistovky HDi, ideálně bez označení e-HDI (se stop-start systémem), nejlepší volbou jsou novější osmiventilové verze. Z benzinových pohonných jednotek si naopak vyberete jen těžko. Atmosférické VTi je slabé a přeplňovaná 1.6 THP bude víc zlobit než jezdit. Proto se nenechte zlákat nízkými cenami těchto variant.

V inzerci 5008 startují na 120 tisících korun a mívají často najeto přes 200 tisíc kilometrů. S polovičním kilometrovým proběhem se ceny šplhají k částce 180 tisíc korun a nejmladší kusy stojí o dalších padesát tisíc víc.

 

Právě se děje

Další zprávy