Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Renault Laguna III (2007-2015)
Není lepšího příkladu zkažené pověsti než u modelu Laguna. Zatímco druhá generace proslula řadou závad, ta třetí je prakticky bezproblémová, pošramocenou pověst jména Laguna se jí ale napravit nepodařilo. Díky tomu je však dobrým tipem na solidně jezdící vůz s dobrou antikorozní ochranou za vynikající peníze.
Většinu nechvalně známých problémů se Renaultu během výroby podařilo eliminovat, řadu věcí vylepšil, zesílil či razantně upravil. Vyloženě zlobit by nemělo nic zásadního a spolehlivost přesahuje průměr třídy.