Automobilka Hyundai předpokládala, že letos bude podíl čistě elektrických aut v její výrobě 17 procent. Kvůli nízké poptávce je to však jen deset procent, což je proti loňsku pokles o tři procentní body. "Deset procent není málo, ale problém je rozdíl proti očekáváním. Máme například nasmlouvané kapacity s výrobci baterií. Někteří dodavatelé jsou zase s ohledem na poptávku po hybridech na hraně kapacity," řekl minulý týden na konferenci v Brně mluvčí firmy Petr Michník.
Vývoj trhu je podle něj velmi nepředvídatelný i v dalších letech. Připomněl, že od příštího roku mají platit zpřísněné emisní normy a není jisté, zda nebudou nakonec zmírněny. "Hrozí nám pokuty, když neprodáme dostatek nízkoemisních aut. Není moc způsobů jak to řešit a ta řešení nedávají ekonomicky smysl. A nedávají smysl ani pro zákazníky a asi ani pro celou Evropu," řekl Michník.
Celkově vyrábí automobilka v Nošovicích včetně hybridů 40 procent aut s alternativními pohony. Jelikož zákazníci jsou i mimo Evropu, tak podíl aut s alternativními pohony pro Evropu je ještě vyšší. "Elektromobilita je pro nás stále jednoznačnou budoucností. Nyní jsme schopni vyrábět 30 procent elektromobilů a připravujeme se na krok, že kapacitu zvýšíme na 50 procent. Kdy to bude, záleží na vývoji trhu," poznamenal Michník. Příští rok v létě továrna zvýší produkci baterií po přestavbě jedné z hal.
Zájem momentálně roste o vozy se spalovacími motory. Celkový objem výroby je proto letos dokonce nad výrobním plánem, a to asi o 3000 aut, uvedl server Zdopravy. Za celý rok má vyjet z nošovické továrny přes 330 tisíc aut, pracuje v ní 3100 lidí.
Celá skupina, jejíž sídlo je v Jižní Koreji, plánuje zvýšit celosvětově produkci aut v roce 2030 na 5,5 milionu, což je třicetiprocentní nárůst proti loňsku. Dva miliony z toho mají být elektroauta, počet modelů má dosáhnout 21. Počet hybridních modelů se má zvýšit ze sedmi na 14.