Praha - Hyundai v Česku nadále pokračuje ve srovnávací kampani svých vozů s produkty mladoboleslavské Škody.
I když to v televizní reklamě, která propaguje novou generaci malého rodinného vozu i20, přímo nezazní, z komentáře jednoznačně vyplývá, že korejská automobilka chce tento svůj nový produkt vyráběný v Turecku srovnávat s novou generací mladoboleslavské Škody Fabia.
"Rozvíří český trh s rodinnými auty." "Je větší a kvalitnější než ostatní." Tyto a podobné věty doprovází klip, v němž hlavní roli hraje právě vůz Hyundai. V závěru pak dokonce zazní: "I bez brýlí každému dojde, že až v ní přijedete, bude váš soused z Boleslavi takhle malinký."
Jaký smysl taková reklama má, Hyundai komentovat nechce. "Cílem kampaně je oslovit potencionální zákazníky," reagoval jen velmi obecně Miloš Adámek, PR Manager Hyundai Motor Czech.
Škoda mlčí
Automobilka Škoda dlouhodobě aktivity konkurenčních značek nekomentuje a výjimku neudělala ani tentokrát.
Reklamy si už všimli i marketingoví specialisté z jiných zastoupení automobilových značek na našem trhu. "Je to určitě podařený spot. Podle mého názoru by si však podobnou konfrontaci v komentáři mohli odpustit. Velkou část lidí to spíše odpudí, na druhou stranu připouštím, že tato metoda vzbudí pozornost," sdělil Aktuálně.cz odborník, který si ale nepřál být jmenován.
Hyundai podobné metody používá již delší dobu. Například u ruzyňského letiště vyvěsila billboardy, kterými cizince vítal v zemi Hyundai. Škoda si pak nedaleko pronajala další reklamní plochu, na které nabádala, aby si lidé nenechali nic "nakukat".
V další fázi dokonce někteří dealeři korejské značky vystavili pro srovnání rapidy a octavie, tedy produkty konkurenční Škoda.
Šéf tuzemského Hyundai Vladimír Vošický pak letos v srpnu v rozhovoru pro Aktuálně.cz uvedl, že je jednoznačně přesvědčen, že značka, kterou zastupuje, určitě vyrábí kvalitnější vozy než Škoda.
"Jako jediní si můžeme dovolit dát na všechny naše vozy pětiletou záruku bez jakýchkoli omezení. To je, myslím, ten nejlepší důkaz o kvalitě našich aut. Na druhou stranu, možná to někdy tak v médiích vypadá, ale my tyto malé automobilky nebereme jako něco, vůči čemu se vyhraňujeme. My pouze mluvíme o věcech tak, jak jsou," dodal.