Konkurent číslo 3: Hyundai i30 Fastback - od 429 990 Kč
Hyundai i30, a to i jako fastback, který je tvarem karoserie pojetí jedenáctého Civicu trochu bližší než klasický hatchback, je příkladem auta, které i v nejdražší verzi stojí pořád méně než základní Civic. Je ale také o něco menší - délkou i rozvorem náprav, do kufru se ale vejde o pár litrů zavazadel více.
Technické srovnání
|
Honda Civic |
Hyundai i30 Fastback |
Rozměry (d/š/v) |
4551/1900/1408 mm |
4455/1795/1425 mm |
Rozvor náprav |
2734 mm |
2650 mm |
Kufr |
410/1220 l; 404/1187 l (Civic Advance) |
450/1351 l |
Benzinové motory |
---------- |
1.0 T-GDI (88 kW), 1.5 T-GDI (117 kW) |
Hybrid |
2.0 i-MMD e:HEV (135 kW) |
---------- |
Cena od |
769 900 Kč |
429 990 Kč |
Pod kapotou nabízí i30 jen dvě jednotky, takže až taková odlišnost od Civicu to není. Základem je přeplňovaný litrový tříválec, alternativou je mu standardně mildhybridní přeplňovaná patnáctistovka. Oba motory mají manuální řazení, za 50 tisíc korun je ale možné dokoupit dvouspojkový automat.
Ceny i30 jsou posazené nízko, základní akční verze je za 429 990 korun, pod půl milionu se vejdou i lépe vybavené modely. Mildhybrid ale stojí nejméně 530 tisíc korun a podobnou výbavu jako základní Civic nabídne až stupeň Style za 579 990 korun. Navíc je potřeba počítat s příplatkem za automat, aby si auta byla co nejblíže. To znamená, že srovnatelná i30 stojí nejméně 629 990 korun.
Srovnání výbavy
|
Honda Civic 2.0 i-MMD / 135 kW Elegance |
Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI Mild Hybrid 117 kW / DCT Style |
Cena od |
769 900 Kč |
629 990 Kč |
Počet airbagů |
11 |
7 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
S |
Sledování dopravy za vozidlem při couvání |
S |
S |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 9 palců |
S - 10,25 palce |
Rádio |
S - 8 reproduktorů |
S - 6 reproduktorů |
Navigace |
S |
S |
Virtuální budíky |
S |
S - částečně |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu + elektrické nastavování |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + couvací kamera |
S - vpředu i vzadu + couvací kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Bezklíčové odemykání |
S |
S |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
Přední světla LED |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
17 palců, litá |
Honda má více airbagů, celkově ale Hyundai za mnohem méně peněz umí nabídnout prakticky totožnou výbavu - budíky jsou na druhou stranu podobně jako u Corolly digitální jen částečně s analogovým otáčkoměrem a palivoměrem. Nějaké drobnosti má i navíc. Disponuje rovněž větším kufrem, i když má zase kratší rozvor, a Civic by tak měl mít o něco více místa na zadních sedadlech. Japonec je také plnohodnotný hybrid s o něco nižší spotřebou.