Sebevědomá cena, ale bohatá výbava. Jedenáctá Honda Civic přichází jako rival Octavie

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 7. 2022 15:30
Jedenáctá generace Hondy Civic se poprvé ukázala na konci března a se začátkem prázdnin zveřejnilo české zastoupení značky její ceny. Těmi se kompaktní hatchback úplně nepodbízí, za méně než tři čtvrtě milionu k mání nebude. Na druhou stranu nabízí už od začátku hybridní pohon a bohatou výbavu.

Konkurent číslo 3: Hyundai i30 Fastback - od 429 990 Kč

Hyundai i30, a to i jako fastback, který je tvarem karoserie pojetí jedenáctého Civicu trochu bližší než klasický hatchback, je příkladem auta, které i v nejdražší verzi stojí pořád méně než základní Civic. Je ale také o něco menší - délkou i rozvorem náprav, do kufru se ale vejde o pár litrů zavazadel více.

Technické srovnání

Honda Civic Hyundai i30 Fastback
Rozměry (d/š/v) 4551/1900/1408 mm 4455/1795/1425 mm
Rozvor náprav 2734 mm 2650 mm
Kufr 410/1220 l; 404/1187 l (Civic Advance) 450/1351 l
Benzinové motory ---------- 1.0 T-GDI (88 kW), 1.5 T-GDI (117 kW)
Hybrid 2.0 i-MMD e:HEV (135 kW) ----------
Cena od 769 900 Kč 429 990 Kč

Pod kapotou nabízí i30 jen dvě jednotky, takže až taková odlišnost od Civicu to není. Základem je přeplňovaný litrový tříválec, alternativou je mu standardně mildhybridní přeplňovaná patnáctistovka. Oba motory mají manuální řazení, za 50 tisíc korun je ale možné dokoupit dvouspojkový automat.

Ceny i30 jsou posazené nízko, základní akční verze je za 429 990 korun, pod půl milionu se vejdou i lépe vybavené modely. Mildhybrid ale stojí nejméně 530 tisíc korun a podobnou výbavu jako základní Civic nabídne až stupeň Style za 579 990 korun. Navíc je potřeba počítat s příplatkem za automat, aby si auta byla co nejblíže. To znamená, že srovnatelná i30 stojí nejméně 629 990 korun.

Srovnání výbavy

Honda Civic 2.0 i-MMD / 135 kW Elegance Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI Mild Hybrid 117 kW / DCT Style
Cena od 769 900 Kč 629 990 Kč
Počet airbagů 11 7
Nouzové brzdění S S
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Sledování mrtvého úhlu S S
Sledování dopravy za vozidlem při couvání S S
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Dotykový displej S - 9 palců S - 10,25 palce
Rádio S - 8 reproduktorů S - 6 reproduktorů
Navigace S S
Virtuální budíky S S - částečně
Volant kožený + multifunkční kožený + multifunkční + vyhřívaný
Vyhřívání sedadel S - vpředu + elektrické nastavování S - vpředu
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + couvací kamera S - vpředu i vzadu + couvací kamera
Automatické stěrače S S
Bezklíčové odemykání S S
Zrcátka vyhřívaná + elektricky sklopná vyhřívaná + elektricky sklopná
Přední světla LED S S
Kola 17 palců, litá 17 palců, litá

Honda má více airbagů, celkově ale Hyundai za mnohem méně peněz umí nabídnout prakticky totožnou výbavu - budíky jsou na druhou stranu podobně jako u Corolly digitální jen částečně s analogovým otáčkoměrem a palivoměrem. Nějaké drobnosti má i navíc. Disponuje rovněž větším kufrem, i když má zase kratší rozvor, a Civic by tak měl mít o něco více místa na zadních sedadlech. Japonec je také plnohodnotný hybrid s o něco nižší spotřebou.

 

Právě se děje

Další zprávy