Kategorii aut, kterou založili Rusové, proslavilo až Audi. Dnes allroady nabízí většina výrobců

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 6. 2018 9:06
Módní vlna v automobilovém průmyslu velí vyrábět běžné vozy s terénními prvky. Popularita segmentu SUV je totiž obrovská a několika plastovými doplňky se na ní lze celkem jednoduše svézt. Verze Cross, Scout, Alltrack nebo Allroad však na automobilové mapě nejsou ničím novým. Již v minulosti někteří výrobci sázeli na off-roadově pojaté verze svých standardních modelů. Rozdílem byl fakt, že takové auto mnohdy nejen, že vypadlo robustně, ale mělo i pohon všech kol a poradilo si s terénem. V následující galerii si některá tato auta připomeňte, na druhou stranu však nesmí chybět ani předci dnes moderních "pseudoterénních" strojů.
Foto: Výrobci

Začalo to v Sovětském svazu

Historie terénních verzí odvozených od standardních aut se začala psát zřejmě v Sovětském svazu hned po konci druhé světové války. Nejprve odstartovala výroba GAZ M-20 Poběda, v roce 1955 pak začala produkce modelu M-72. Ten měl částečně techniku vojenského off-roadu GAZ 69, některé prvky (třeba zadní náprava) však byly nové, jiné (jako motor) zase převzaté z klasické Pobědy. Auto mělo výbornou průchodnost terénem a vzniklo asi v pěti tisících kusech.

 

Právě se děje

Další zprávy