Škoda Auto sklidila velký ohlas na 25. ročníku veletrhu Techno-Classica v Essenu. V její expozici byly k vidění dva klenoty z dějin motoristického sportu - soutěžní speciál Škoda 200 RS a vůz Škoda 130 RS.
Na největším veletrhu historických vozů na světě Škoda navíc představila i modely Rapid z různých období historie značky.
Škodovka vytáhla trumfy
Historické vozy zapůjčilo nové muzeum Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Absolutní raritou byl soutěžní speciál Škoda 200 RS vyrobený v počtu pouhých tří exemplářů. Vůz 200 RS ve své době vycházel z automobilu Škoda 110 R Coupé. Pod kapotou má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 163 koní pohánějící zadní kola prostřednictvím pětistupňové převodovky. Škoda 200 RS váží pouze 850 kg a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.
Zájem vzbuzuje i Škoda 130 RS, která zvítězila ve své kategorii v Rallye Monte Carlo, přitahoval pohledy znalců automobilové historie a fanoušků motoristického sportu.
Na veletrhu Techno-Classica česká automobilka prezentovala také prvního nositele jména Rapid. Tím je Škoda 420 Rapid z roku 1934. Společně s ním si návštěvníci mohli prohlédnout i Rapid typ 914, Rapid Sport typ 421 z roku 1937 a Rapid OHV typ 922 s proudnicovou karoserií vyrobený roku 1940, kterého bylo vyrobeno pouze 110 exemplářů.
Kromě toho bylo možné v Essenu vidět také Škodu Rapid (1939) s dálnicovou karoserií a dvě kupé Škoda Rapid 135 z roku 1987.