Největší konkurent: Škoda Scala od 377 900 Kč
Rozměry (d/š/v): 4362/1793/1471 mm
Rozvor náprav: 2636 mm
Kufr: 467/1410 l
Na českém trhu bude největším konkurentem Golfu dvojice od škodovky. Octavia se jako liftback zatím nenabízí, zůstává tak Scala. Ta je delší než VW, což se podepsalo i na výrazně větším kufru. Přesto Škoda stojí na platformě MQB A0 pro malá auta, zatímco Volkswagen na plnohodnotné verzi platformy MQB. Jakmile bude nabídka kompletní, překoná Golf Scalu paletou motorů. Nabídne silnější turbodiesely, mild hybridy, plug-in hybridy i sportovní verze. U Škody bude vrcholem 1.5 TSI se 110 kW. Rovněž jednotku na CNG bude mít Golf v budoucnu silnější - většina toho je mimo jiné daň za základ MQB A0.
Scala je ale také levnější - v základu o 102 tisíc korun. Mladoboleslavský zástupce ale využívá 70kW litrový tříválec. I se srovnatelnou 85kW verzí je ale cenový rozdíl stále 77tisícový. Golf jej nicméně dohání výbavou, o které si základní Scala může nechat zdát. Připlácí se za automatickou klimatizaci, či digitální přístrojový panel. Některé prvky ani základní Scala mít nemůže a je potřeba zvolit vyšší verzi.
Ceník - Škoda Scala
|
Ambition |
125 let |
Style |
Monte Carlo |
1.0 TSI / 70 kW |
377 900 Kč |
377 900 Kč |
432 900 Kč |
476 900 Kč |
1.0 TSI / 85 kW |
402 900 Kč |
402 900 Kč |
457 900 Kč |
501 900 Kč |
1.0 TSI / 85 kW DSG |
442 900 Kč |
442 900 Kč |
497 900 Kč |
541 900 Kč |
1.5 TSI / 110 kW |
437 900 Kč |
437 900 Kč |
492 900 Kč |
536 900 Kč |
1.5 TSI / 110 kW DSG |
---------- |
---------- |
532 900 Kč |
576 900 Kč |
1.0 G-Tec / 66 kW |
---------- |
---------- |
462 900 Kč |
---------- |
1.6 TDI / 85 kW |
446 900 Kč |
446 900 Kč |
501 900 Kč |
545 900 Kč |
1.6 TDI / 85 kW DSG |
486 900 Kč |
486 900 Kč |
541 900 Kč |
585 900 Kč |
Stále ale má Scala 125 let (jde o aktuální akční model, který za cenu základní verze Ambition nabízí více výbavy) Front Assist, pomocníka pro jízdu v pruzích, manuální klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou a připojením Bluetooth, vyhřívání předních sedadel, kožený volant, zadní parkovací senzory či tempomat. Rozhodně tedy nejde o vůz bez výbavy. Levnější než základní Golf je i Scala ve vyšší výbavě Style, která je standardu německého vozu zase o něco blíže (i když stále se za některé prvky musí připlácet). Ve vyšších výbavách potom Volkswagen českému zástupci odskakuje nejen cenově, ale i některými prvky, které Scala nemá ani za příplatek.