Nový Ghost přichází po jedenácti letech. První generace technicky vycházela z BMW řady 7 a záhy se Ghost stal nejprodávanějším Rolls-Roycem v dnes již 116leté historii značky.
Není divu, že s novým bestsellerem si vývojáři i designéři dali hodně záležet. Ačkoli linie auta jsou důvěrně známé, ve skutečnosti se z první generace převzaly pouze dvě věci - deštníky a soška Spirit of Ecstasy na kapotě. A že je výsledek působivý, se mohla veřejnost přesvědčit ve čtvrtek 9. září v karlínské Hauch Gallery, kde se nový Ghost na evropském kontinentu ukázal vůbec poprvé.
Ghost cílí na finančně zajištěné klienty, kteří touží po něčem ještě prestižnějším, než jsou prémiové značky. Přesto výrobce připomíná, že nejde o pouhý povrchní symbol vyjádření bohatství.
Více informací o novém Ghostu jsme publikovali zde. Má nový hliníkový rostorový rám, který využívá také vlajková loď značky Phantom a SUV Cullinan. Auto výrazně narostlo do délky a lehce také do šířky.
Pod kapotu se nastěhoval 6,75litrový dvanáctiválec s dvojitým přeplňováním o výkonu 420 kW s točivým momentem 850 Nm. Technika auta se rovněž modernizovala, Ghost dostal nejen pohon všech kol, ale také systém aktivního řízení náprav.
Rolls-Royce slibuje, že systém odpružení výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozu a úroveň komfortu. Aby ve voze panovalo naprosté ticho, Ghost dostal 100 kg materiálu, který má kabinu dokonale odhlučnit od okolního světa.