Lidé si designéra Václava Krála nejčastěji spojují s projekty rychlých aut, z nichž nejznámější byla Supertatra MTX V8. "Táta byl ale rovněž velkým propagátorem myšlenky spotřebitelské skromnosti v dopravě a zpracoval řadu návrhů městských a ekologických vozů," uvedl syn této osobnosti Jiří Král.
I s touto částí jeho práce se nyní může veřejnost seznámit historické strojařské učebně nejstarší české průmyslové školy v pražské Betlémské ulici. Právě zde, stejně jako na ČVUT, svého času působil jako pedagog.
Například je zde k vidění trojrozměrná maketa tříkolového čtyřmístného vozidla Laurin&Klement z roku 1990. Designér počítal, že pro pohon se využije zážehový motor z portfolia značek Škoda a Volkswagen a průměrná spotřeba měla být pouze tři litry benzínu na sto kilometrů. Výrazný podíl na této hodnotě měl také extrémně nízký aerodynamický odpor vozu.
V roce 1992 Václav Král pracoval na návrzích malých městských vozů, jejichž produkci tehdy plánovala Škoda Ejpovice. K realizaci ale nikdy nedošlo.
Václav Král pocházel z Ostravy, v mládí vystudoval Vyšší průmyslovou školu automobilní a leteckou v Mladé Boleslavi. Pak pracoval jako konstruktér v AZNP v Mladé Boleslavi, později ve Výzkumném ústavu energetickém.
Současně externě působil jako konstruktér a designér pro podnik Metalex, což byla firma zabývající se výrobou sportovních a závodních automobilů. Sám s nimi také často závodil. V posledních svého života desetiletích působil ve vlastní firmě Studio Design Král.
Známá je také jeho ilustrátorská a grafická činnost. Už od studentských let kreslil a psal do motoristických a dětských časopisů. Později se profesionálně věnoval také technické ilustraci a propagační grafice. Často vytvářel náročné průhledové obrazy jejich výrobků pro propagační a výukové účely.
Kromě designu automobilů, motocyklů a dalších vozidel, se zabýval rovněž návrhy průmyslových výrobků od počítačů, přes vrtačky až po obří postřikovací stroj.
Václav Král náhle zemřel na konci října roku 2005. Bylo mu tehdy pouze 69 let.