Optikou osobních aut je za extrémní vozidlo možné považovat třeba původní vojenský "Humvee", šestikolový Mercedes třídy G nebo terénní supersport Aixam Mega Track. Jenže tam, kde osobní auta končí, nákladní a pracovní stroje teprve začínají. Vybrali jsme některé z nejextrémnějších průmyslových vozidel minulosti i současnosti. Podívejte se do galerie.
Extrémní nakladače
Technika v dolech ale neznamená jen obří sklápěčky, nýbrž i další neméně extrémní stroje. Třeba kolové nakladače vyrábí mimo jiné japonská firma Komatsu a absolutní špičkou v jejím portfoliu jsou modely WE1850 a WE2350. Zatímco 1850 má objem radlice nejméně 32,88 m3, větší 2350 má objem minimálně 40,52 m3. Provozní hmotnost menšího typu je 268,5 tuny (nosnost 54,4 tuny), větší model je jen o kousíček lehčí (nosnost 72,6 tuny), délka obou se pak pohybuje kolem 20 metrů. Pohon mají v obou případech na starosti turbodiesely Cummins nebo MTU Detroit - v prvním případě je výkon 1491 kW, v tom druhém 1491 kW u modelu 1850 nebo 1715 kW u modelu 2350.