Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?
Opel Astra
Astra patří ke stálicím v nabídce Opelu. Poslední generace přichází se 4370 mm na délku a 2662 mm mezi nápravami. Kufr kompaktu pojme 370 až 1210 litrů zavazadel.
Kde kompaktní Němec vyniká, to je nabídka motorů. Spektrum začíná u 1.4 o výkonu 73,5 kW. Následuje tříválec 1.0 Turbo se 77 kW a čtyřválec 1.4 Turbo s 92 nebo 110 kW. Stejný motor, naladěný na 81 kW, umí spalovat CNG. Vrcholem nabídky je 1.6 Turbo se 147 kW. Stejně jako nejsilnější 1.4 Turbo umí tento motor za příplatek řadit i automaticky. Turbodiesel 1.6 CDTI má 70, 81 nebo 100 kW, v nejsilnější verzi se volitelně nabízí automatická převodovka. Vrchol tvoří dvakrát přeplňovaná 1.6 CDTI BiTurbo s výkonem 118 kW.
Výbava je rozdělena do stupňů Selection, Enjoy, Excite, Dynamic, Innovation a akční Smile. V základu má Astra rádio se čtyřmi reproduktory, manuální klimatizaci nebo LED denní svícení. Ceny startují na 329 900 korunách, v nabídce je dále ještě kombi a starší generace Astry v provedení sedan nebo kupé GTC.