Ford dá další světla k mlhovkám. Najdou nebezpečné objekty

Radek Pecák Radek Pecák
21. 7. 2015 14:35
Naprostou novinkou mají být LED světla ozařující dva nebezpečné objekty, které vyhledala infračervená kamera.
Světelných zdrojů je už dnes na automobilech velké množství a další ještě přibudou.
Světelných zdrojů je už dnes na automobilech velké množství a další ještě přibudou. | Foto: Ford

Adaptivní světlomety ve svých automobilech naučí Ford již v blízké budoucnosti spolupracovat s kamerou a také s navigací.

Výsledkem bude Ford Advanced Front Lighting System. Jednou z jeho funkcí bude rozšíření osvětlované plochy v okamžiku, kdy kamera přečte dopravní značku o blížící se křižovatce nebo kruhovém objezdu.

Systém rovněž využívá navigační data a díky tomu například v prudké zatáčce dokáže včas světelný kužel uzpůsobit daným podmínkám. Systém se rovněž učí, a jakmile řidič pojede stejnou trasu podruhé, světlomety již budou reagovat v předstihu.

Světlomety budou také spolupracovat s navigačními přístroji.
Světlomety budou také spolupracovat s navigačními přístroji. | Foto: Ford

Technologie byla vyvinuta ve Ford European Research and Innovation Centre v německých Cáchách. Experti automobilky předpokládají, že se do sériových aut dostane poměrně rychle.

Ford současně pracuje na další technologii, která by měla zlepšit bezpečnost při nočních jízdách, neboť právě při nich, jak dokládají statistiky, jsou výrazně pravděpodobnější nehody končící zraněním nebo smrtí.

Nové světlomety budou moci ozařovat širší plochu než v současnosti
Nové světlomety budou moci ozařovat širší plochu než v současnosti | Foto: Ford

Nový systém bude využívat infračervené kamery umístěné v masce chladiče. Elektronika dokáže najednou sledovat až osm osob a větších zvířat včetně větších psů. "Vidí" až na vzdálenost 120 metrů.

V případě potřeby pak systém může ozářit dvojici objektů před vozem. Slouží k tomu dva speciální LED světlomety vedle předních mlhovek, jejichž světlo se namíří v úzkém pruhu do směru potenciálního nebezpečí. Zvýrazněné objekty se navíc zobrazí na displeji ve voze. Podle vzdálenosti a míry rizika je označí buď červený, nebo žlutý rámeček.

"Obě technologie pomáhají zajistit, že je řidič rychle upozorněn na osoby nebo zvířata představující riziko srážky,“ tvrdí Ken Washington, viceprezident Ford Research and Advanced Engineering.

 

Právě se děje

Další zprávy