Škoda Fabia má 20 let. Byla astronomicky drahá, stejně jako konkurence

Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 1. 2019 6:02
Rok 1999 byl pro moderní historii Škody důležitý. Poprvé po více než deseti letech ukázala zcela nové malé auto. Jakkoliv byla totiž Felicia oblíbená, byla spíše výrazně upraveným Favoritem než zcela novým vozem. Fabia nicméně od základu novým autem byla - a vznikla plně pod taktovkou koncernu Volkswagen, což se projevilo na použité platformě i motorech. Právě v roce 1999 se Fabia poprvé představila světu a dostala se také na český trh. Kolik tehdy stál základní model a jakou měl konkurenci? Podívali jsme se do minulosti mladoboleslavského bestselleru.

Data v této galerii vychází ze statistik Českého statistického úřadu pro hodnoty průměrné hrubé měsíční mzdy. V roce 1999 šlo o 12 797 korun, nejčerstvější údaj pro třetí čtvrtletí roku 2018 má hodnotu 31 516 korun.

Informace o automobilech vychází z dat z Autokatalogu pro modelový rok 2000, vydaného v roce 1999. Ceny i data platí ke konci srpna roku 1999, u každého vozu je pak uvedena specifikace, na níž je cena uplatňována.

Jaká malá pětidveřová auta do 300 tisíc korun koupíte dnes se podívejte zde.

Foto: Výrobci

Ford Fiesta 1.3 Picnic - 259 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 3828/1634/1334 mm
Rozvor: 2446 mm
Kufr: 250/930 l
Benzinové motory: 1.25 (55 kW), 1.3 (37/44 kW)
Naftové motory: 1.8 D (44 kW)
Cena 1.3 Picnic: 259 900 Kč
Cena dnes: cca 640 000 Kč

Stejně jako Punto, i Fiesta se před dvaceti lety nabízela s tří- i pětidveřovou karoserií. Cena výše uvedená odpovídá pětidveřovému modelu se silnější verzí zážehové třináctistovky a opět ukazuje, o kolik byla Fabia dražší než konkurence. Fiesta se navíc za tuto cenu mohla pochlubit již vakem pro řidiče, stejně jako mladoboleslavský vůz. Pravda však je, že vůz byl také o několik let starší než škodovka, což v konečné ceně může způsobit výrazný rozdíl. Pohled na přibližnou dnešní cenu (stejně jako u všech dalších aut) pak napovídá, jak moc se zlepšila ekonomická situace.

 

Právě se děje

Další zprávy