Škoda Fabia má 20 let. Byla astronomicky drahá, stejně jako konkurence

Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 1. 2019 6:02
Rok 1999 byl pro moderní historii Škody důležitý. Poprvé po více než deseti letech ukázala zcela nové malé auto. Jakkoliv byla totiž Felicia oblíbená, byla spíše výrazně upraveným Favoritem než zcela novým vozem. Fabia nicméně od základu novým autem byla - a vznikla plně pod taktovkou koncernu Volkswagen, což se projevilo na použité platformě i motorech. Právě v roce 1999 se Fabia poprvé představila světu a dostala se také na český trh. Kolik tehdy stál základní model a jakou měl konkurenci? Podívali jsme se do minulosti mladoboleslavského bestselleru.

Data v této galerii vychází ze statistik Českého statistického úřadu pro hodnoty průměrné hrubé měsíční mzdy. V roce 1999 šlo o 12 797 korun, nejčerstvější údaj pro třetí čtvrtletí roku 2018 má hodnotu 31 516 korun.

Informace o automobilech vychází z dat z Autokatalogu pro modelový rok 2000, vydaného v roce 1999. Ceny i data platí ke konci srpna roku 1999, u každého vozu je pak uvedena specifikace, na níž je cena uplatňována.

Jaká malá pětidveřová auta do 300 tisíc korun koupíte dnes se podívejte zde.

Foto: Toyota

Toyota Yaris 1.0 Linea Terra Base - 302 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 3615/1660/1500 mm
Rozvor: 2370 mm
Kufr: 305/950 l
Benzinové motory: 1.0 (50 kW)
Cena 1.0 Linea Terra Base: 302 900 Kč
Cena dnes: cca 746 000 Kč

Další novinkou roku 1999 byla první generace Toyoty Yaris. Podobně jako Fabia se i japonské supermini zařadilo mezi stálice evropského trhu malých aut, a to přesto, že právě první generace měla rozměry mnohem blíže k minivozům. Tomu úplně neodpovídala cena, za pětidveřové provedení s litrovým motorem a výbavou obsahující jediný airbag stanovená na necelých 303 tisíc korun. Nabídka motorů se postupně rozšířila a po roce 2000 přišlo na trh i nepříliš úspěšné MPV Yaris Verso.

 

Právě se děje

Další zprávy