Konkurent číslo 6: Peugeot 208
Na stejném základě jako Corsa vyjíždí i Peugeot 208, který ale sází na přece jen extravagantnější tvary zvenku i uvnitř, kde dominují vyvýšené budíky s menším volantem, dohromady označované jako i-Cockpit. 208 tak výrazněji utíká cenově, vždyť za přeplňovaný 74kW tříválec musí zájemce zaplatit nejméně 381 tisíc korun, nejvíce v tomto přehledu.
Technické údaje
|
Škoda Fabia 1.0 TSI |
Peugeot 208 1.2 PureTech |
Výkon |
70 kW |
74 kW |
Točivý moment |
175 Nm |
205 Nm |
Převodovka |
5 MT |
6 MT |
Zrychlení |
10,6 s |
9,9 s |
Nejvyšší rychlost |
195 km/h |
188 km/h |
Průměrná spotřeba |
5,1 l/100 km |
5,3 l/100 km |
Průměrné emise CO2 |
113-128 g/km |
118 g/km |
Rozměry (d/š/v) |
4108/1780/1459 mm |
4055/1745/1430 mm |
Rozvor náprav |
2564 mm |
2540 mm |
Objem kufru |
380/1190 l |
309/1004 l |
Cena od |
349 900 Kč |
381 000 Kč |
Dynamika Peugeotu je podobně jako v případě sourozeneckého Opelu mírně lepší než u Fabie, ta naopak konzumuje o trochu méně paliva. Velikostně jsou obě auta relativně vyrovnaná, nicméně škodovka 208 deklasuje objemem zavazadlového prostoru.
Že je Peugeot dražší, jsme zmínili již v úvodu, Francouzi to ale kompenzují relativně bohatou výbavou - v nižším stupni než Active Pack totiž turbomotor nenabízejí.
Srovnání výbavy
|
Škoda Fabia 1.0 TSI Ambition |
Peugeot 208 1.2 PureTech Active Pack |
Cena od |
349 900 Kč |
381 000 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Tempomat |
+10 000 Kč (paket Ambition Plus) |
S |
Elektrické ovládání předních oken |
S |
S + vzadu |
Elektrická a vyhřívaná zrcátka |
S |
S + sklopná |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S - 4 reproduktory |
S - 6 reproduktorů |
Dotyková obrazovka |
S - 6,5 palce |
S - 7 palců |
Bluetooth |
S |
S |
Apple CarPlay/Android Auto |
S |
S |
Multifunkční volant |
+10 000 Kč (paket Ambition Plus) |
S + kožený potah |
Automatická světla a stěrače |
+4500 Kč |
S a N |
Mlhovky |
S |
N |
Přední světla |
LED - pouze potkávací |
LED - pouze potkávací |
Kola |
ocelová, 15 palců |
litá, 16 palců |
Nad rámec výbavy v tabulce má Peugeot 208 také třeba zadní parkovací senzory, celkově pak je za sice vyšší cenu, ale lépe vybavený než Fabia. Na druhou stranu je také nutné podotknout, že do ceny francouzského modelu se vejde Fabia 1.0 TSI / 70 kW i ve vyšším stupni Style za 379 900 korun, a ten prakticky veškeré výbavové rozdíly smaže, stejně ale jako cenovou východu českého hatchbacku. Také příplatková výbava Peugeotu není až tak bohatá, často je tak pro některé prvky nutné zamířit do vyššího stupně.