Počasí ještě zdaleka neumožňovalo představení novinky značky Jaguar venku, přesto pohled do kalendáře ukazuje, že načasování příchodu kabrioletu F-Type na český automobilový trh je správné.
"Je to druhý nejkrásnější Jaguar všech dob, po světoznámém modelu E-Type," zaznělo na tiskové konferenci k uvedení modelu.
Designéři zůstali u klasických linií, které jsou vlastní bočním siluetám sportovních vozů této značky. Věnovali se důsledně i detailům. Například kliky dveří jsou kompletně zapuštěné do karosérie, madla vyskočí teprve po zmáčknutí tlačítka. Stejně tak se v interiéru vysunou z palubní desky otvory pro ventilaci pouze tehdy, pokud řidič zapne klimatizaci či topení.
Na zádi se při rychlostech nad 100 kilometrů v hodině automaticky vysunuje spoiler, který dokáže vyvinout dodatečný přítlak až sto dvacet kilogramů.
Vůz se bude prodávat se dvěma motory, přičemž třílitrový šestiválec bude v základním modelu F-Type naladěn na 340 koní nebo na 380 koní. S ním už auto zvládne maximální rychlost 275 kilometrů v hodině.
Vrcholem v nabídce bude F-Type V8 S. Jak už označení naznačuje, jde o automobil poháněný osmiválcovým motorem s výkonem 495 koňských sil. Maximální rychlost pak bude 300 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto aut dosáhne za 4,3 sekundy.
Baterii najdete v kufru
Ke všem motorům řidič dostane osmistupňovou automatickou převodovku s možností ručního řazení.
Jaguar F-Type je poměrně malý vůz (délka je 447, výška 130 a šířka 192 centimetrů) a díky své celohliníkové karosérii má i relativně nízkou hmotnost (se základním motorem necelých 1600 kilogramů).
V případě nepříznivého počasí elektromotory zvládnou nad dvoumístným interiérem natáhnout plátěnou střechu. Ta je v základním provedení černá, ale zákazníci si mohou připlatit i za béžové, červené či červené plátno.
Střecha je ve složeném stavu uložena hned za sedačkami, neomezuje tedy velikost zavazadlového prostoru. Ten je i tak poměrně skromný - objem nedosahuje ani dvou set litrů. Mohl by být o něco větší, konstruktéři ovšem do něho kvůli optimálnějšímu rozložení hmotnosti umístili i baterii a nádržku s kapalinou pro ostřikovače.
Základní cena vozu je 1 903 209 korun, za silnější šestiválec se připlácí necelých 300 tisíc korun a vůz s osmiválcem stojí 2 589 642 Kč. Jde o ceny včetně DPH.
Ve standardní výbavě je systém stop&start, bixenonové světlomety, bezklíčkové odemykání a startování vozu, automatická klimatizace, kůží obšitý volant, osmipalcový dotykový displej, rádio s přehrávačem CD, palubní počítač a čtveřice airbagů.
Modely s označením S (tedy silnější šestiválec a osmiválec) mají sportovní podvozek s adaptivními tlumiči a rovněž samosvorný diferenciál.
Zákazník si může připlácet za větší kola i brzdy, parkovací senzory, zadní kameru, inteligentní dálková světla, kožený interiér, leštěné kovové pedály, vyhřívané sedačky, lepší zvukovou soustavu, větrnou clonu nebo navigaci.
V nabídce jsou i speciální pakety, které ozvláštňují vzhled například díky zvětšeným bočním prahům, černě lakované ochranné oblouky chránící při převrácení.