Obávaná Severní smyčka (Nordschleife) je všeobecně považována za nejnáročnější závodní trať na světě. V kategorii aut se čtyřmi dveřmi jej v novém nejrychlejším čase 6 minut a 46,874 vteřiny zajela značka s nulovou tradicí a zkušenostmi. Absolutní rekord trati drží od roku 2018 Porsche 919 Hybrid Evo, které ji zvládlo za 5 minut a 19,546 vteřiny.
Výrobce přiznává, že na trať poslal prototyp s upravenou aerodynamikou, kdy byl přední i zadní spoiler šitý na míru přímo tomuto závodnímu okruhu. Rekordní jízda je zároveň skvělým marketingovým tahem při zahájení předprodeje sériové verze, který v Číně odstartoval v úterý.
Xiaomi SU7 Ultra, jehož prodejní cena je v přepočtu zhruba 2,8 milionu korun, má i na poměry elektromobilů mimořádné parametry: Trojice elektromotorů mu dává výkon 1154 kW a sílu 1170 Nm točivého momentu, což autu umožňuje zrychlení z nuly na stovku za 1,97 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dojezd je podle méně náročného čínského homologačního cyklu 630 kilometrů.
I když na první pohled vypadá SU7 Utra jako závodní auto, ve skutečnosti je s délkou 4,99 metru a třímetrovým rozvorem náprav především luxusním pětimístným sedanem. Zadní kufr má objem 517 litrů, další úložný prostor pod přední kapotou přidává 105 litrů.
Jistě i díky propojení výroby aut a telefonů má SU7 Ultra na přístrojové desce 16" displej s rozlišením 3K, cestujícím na zadních sedadlech jsou k dispozici tablety integrované do předních opěradel. Neobvyklý je i obří 56" head-up displej, který promítá údaje na velkou část předního skla. Integrace palubní elektroniky do "ekosystému Xiaomi" má umožnit bezproblémové propojení s dalšími zařízeními výrobce.
Zatímco se ostrá verze Ultra mezi čínské motoristy teprve chystá, ta s civilnějšími parametry už tam je. Na místním trhu vyjde v přepočtu na 700 tisíc korun, což je na auto s výkonem 673 koní, které na stovku zrychlí za 2,8 vteřiny a k tomu má pod podlahou 101kWh baterii, velmi pěkná cena.
I když se předpokládalo, že se svým prvním elektromobilem Xiaomi brzy vyrazí také do Evropy, po zavedení 35% cel na čínská bateriová auta už to tak jisté není.