Výrobce mobilů pokořil rekord na Nürburgringu. Sporťák Xiaomi je až děsivě rychlý

Výrobce mobilů pokořil rekord na Nürburgringu. Sporťák Xiaomi je až děsivě rychlý
Rekordní jízda Xiaomi SU7 Ultra proběhla v pondělí 28. října.
Takto vypadá Xiaomi SU7 bez přídomku Ultra. V Číně už se prodává v přepočtu za 700 tisíc korun a je bráno za přímého konkurenta pro Teslu Model S a Porsche Taycan.
Xiaomi SU7.
Xiaomi SU7. Zobrazit 7 fotografií
Foto: Xiaomi
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
před 2 hodinami
Elektromobil Xiaomi SU7 Ultra přepsal nejrychlejší čas, jaký kdy zajelo čtyřdveřové auto na Severní smyčce závodního okruhu Nürburgring. Ještě pozoruhodnější je ale skutečnost, že jej dosáhla firma známá díky svým mobilním telefonům, která sériovou výrobu aut teprve rozjíždí.

Obávaná Severní smyčka (Nordschleife) je všeobecně považována za nejnáročnější závodní trať na světě. V kategorii aut se čtyřmi dveřmi jej v novém nejrychlejším čase 6 minut a 46,874 vteřiny zajela značka s nulovou tradicí a zkušenostmi. Absolutní rekord trati drží od roku 2018 Porsche 919 Hybrid Evo, které ji zvládlo za 5 minut a 19,546 vteřiny.

Výrobce přiznává, že na trať poslal prototyp s upravenou aerodynamikou, kdy byl přední i zadní spoiler šitý na míru přímo tomuto závodnímu okruhu. Rekordní jízda je zároveň skvělým marketingovým tahem při zahájení předprodeje sériové verze, který v Číně odstartoval v úterý.

Xiaomi SU7 Ultra, jehož prodejní cena je v přepočtu zhruba 2,8 milionu korun, má i na poměry elektromobilů mimořádné parametry: Trojice elektromotorů mu dává výkon 1154 kW a sílu 1170 Nm točivého momentu, což autu umožňuje zrychlení z nuly na stovku za 1,97 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dojezd je podle méně náročného čínského homologačního cyklu 630 kilometrů.

I když na první pohled vypadá SU7 Utra jako závodní auto, ve skutečnosti je s délkou 4,99 metru a třímetrovým rozvorem náprav především luxusním pětimístným sedanem. Zadní kufr má objem 517 litrů, další úložný prostor pod přední kapotou přidává 105 litrů.

Jistě i díky propojení výroby aut a telefonů má SU7 Ultra na přístrojové desce 16" displej s rozlišením 3K, cestujícím na zadních sedadlech jsou k dispozici tablety integrované do předních opěradel. Neobvyklý je i obří 56" head-up displej, který promítá údaje na velkou část předního skla. Integrace palubní elektroniky do "ekosystému Xiaomi" má umožnit bezproblémové propojení s dalšími zařízeními výrobce.

Zatímco se ostrá verze Ultra mezi čínské motoristy teprve chystá, ta s civilnějšími parametry už tam je. Na místním trhu vyjde v přepočtu na 700 tisíc korun, což je na auto s výkonem 673 koní, které na stovku zrychlí za 2,8 vteřiny a k tomu má pod podlahou 101kWh baterii, velmi pěkná cena.

I když se předpokládalo, že se svým prvním elektromobilem Xiaomi brzy vyrazí také do Evropy, po zavedení 35% cel na čínská bateriová auta už to tak jisté není.

 

Právě se děje

Další zprávy