"Tento týden bude znovu zkouška průjezdnosti vozu Elroq mezi jednotlivými úseky," informuje se v čerstvém vydání týdeníku Škodovácký odborář. Podobná informace se ostatně objevila už ve vydání z 26. května. "Rozjíždí se zkušební provoz na nových linkách, které budou vyrábět nový elektrovůz Elroq. Postaveny byly v bývalém skladu výlisků," a odborář dále informaci rozváděl: "V minulém týdnu jel poprvé linkou vůz Elroq a projel bez potíží, pouze s mikroprostoji."
Zda se nová škodovka bude skutečně takto jmenovat, nechtějí zástupci automobilky potvrdit. "Stále je to pracovní název. Konečné rozhodnutí ohledně názvu však zatím nepadlo, finální pojmenování vozu je tradičně na řadě až v poslední fázi vývoje," vysvětluje Pavel Jína, tiskový mluvčí automobilky.
Elroq má být elektrický model, jenž bude využívat platformu MEB shodnou s Enyaqem a také například Volkswagenem ID.3. Zřejmě se bude jednat o kompaktní model spadající velikostí někam mezi Kamiqu a Karoq. Právě proto automobilka názvu Elroq uvažuje, byl by spřízněný s Karoqem. Vůz by měl údajně být k dispozici s pohonem zadních kol, nabídnout výkon 150 koní a i s nejmenší 48kWh baterií zvládnout ujet na nabití 300 kilometrů.
Zřejmě tedy nejde o plánovaný malý elektromobil, který by se měl vyrábět pod taktovkou Seatu ve Španělsku v závodu u Martorellu a o němž jsme informovali zde. Tento menší elektrický vůz na zkrácené platformě MEB Entry s pohonem předních kol se bude nabízet pod značkami Cupra, Škoda a Volkswagen. Do výroby má přijít v roce 2025. Má jít o dostupné elektrické hatchbacky, které mají mimo jiné nahradit úspěšnou Škodu Citigo-e iV, jejíž výroba skončila loni bez nástupce.
Náčrtky budoucích elektrických miniaut se před časem uvolnily na účtu koncernu Volkswagen na sociální síti LinkedIn. "Tyto základní elektromobily zjednoduší přístup k elektrické mobilitě a posunou budoucí mobilitu zemí - pro další generace," doplnila automobilka snímky tímto komentářem.
"Elroq" by ale měl přijít dřív, zřejmě za rok, a vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, kde to dává s ohledem na stejnou platformu s Enyaqem smysl. Už i na něm by se mohly objevit prvky v novém designovém jazyce označovaném jako "Modern Solid", který byl poprvé poodhalen koncem března na výroční tiskové konferenci. Automobilka chce do roku 2030 uvést tři nové plně elektrické modely, které budou levnější než Enyaq. Vedle základního modelu se elektrického ekvivalentu dočká i bestseller Octavia.