Čistě elektricky poháněný supersport Audi R8 e-tron zvládl Severní smyčku Nürburgringu v rekordním čase mezi sériově vyráběné vozy s elektrickým pohonem. Markus Winkelhock s ním objel 20,8 km na nejnáročnějším okruhu na světě v čase 8 minut a 9,099 s.
Michael Dick, člen představenstva Audi AG zodpovědný za technický vývoj, který sám absolvoval jedno rychlé kolo v modelu R8 e-tron, řekl: "Rekordní jízda nám potvrdila, že jsme na správné cestě. Elektromobilita pro nás nikdy nebude znamenat kompromisy, ale naopak bude vždy zdrojem emocí, sportovních zážitků a potěšení z jízdy."
Všechny komponenty vozu Audi R8 e-tron odpovídají sériovému modelu, který přijde na trh koncem letošního roku. Dva elektromotory poskytují celkový výkon 280 kW a Audi R8 e-tron zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,6 s. Jeho nejvyšší rychlost, běžně omezená na 200 km/h, byla pro rekordní jízdu zvýšena na 250 km/h. Hned po rekordní jízdě zajel Markus Winkelhock s druhým vozem R8 e-tron se standardně omezenou rychlostí na 200 km/h čas 8 minut a 26,096 s.
Extrémně lehký
Lithio-ionový akumulátor o kapacitě 49 kWh postačuje k ujetí vzdálenosti cca 215 km. Při jízdě setrvačností a při brzdění se akumulátor dobíjí rekuperací kinetické energie. Extrémně lehká karoserie je vyrobena převážně z hliníku v kombinaci kompozity s uhlíkovými vlákny. Díky tomu vůz i s akumulátorem váží pouhých 1780 kg.
"Rekordní jízdy byly pro mě jedinečným zážitkem," říká Markus Winkelhock. Dvaatřicetiletý jezdec společně s Marcem Bassengem, Christopherem Haasem a Frankem Stipplerem před několika týdny zvítězil v závodě 24 h Nürburgringu s vozem Audi R8 LMS ultra.
Špička v elektromobilech
Michael Dick po rekordní jízdě bilancoval: "Během několika málo týdnů jsme ukázali, že jsme se všemi našimi koncepty pohonu na špičce vývoje. V květnu jsme zvítězili s vozem Audi R8 LMS ultra s motorem V10 ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. V polovině června triumfovalo Audi R18 e-tron quattro ve 24 h Le Mans - bylo to první celkové vítězství hybridního vozu. A nyní jsme ustavili další rekord s čistě elektricky poháněným vozem R8 e-tron na nejnáročnějším okruhu který existuje."